Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Pernod Ricard zwiększyła sprzedaż w 2016/2017

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-09-2017, 12:57
Grupa Pernod Ricard zwiększyła sprzedaż w 2016/2017
fot. pernod-ricard.com

Grupa Pernod Ricard w roku obrotowym 2016/2017 osiągnęła 9,010 mld euro przychodów ze sprzedaży. Wzrost sprzedaży organicznej przyspieszył w porównaniu z rokiem poprzednim do 3,6 proc., zbliżając się do celu średniookresowego jakim jest wzrost o 4-5 proc.. Raportowany wzrost przychodów wyniósł 4 proc.

Zysk netto grupy w 2016/2017 wyniósł 1,393 mld euro, czyli wzrósł o 13 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Wzrost sprzedaży został osiągnięty dzięki strategicznym międzynarodowym markom, których sprzedaż wzrosła o 4 proc. w porównaniu do stabilnego roku poprzedniego. 11 z 13 marek zanotowało wzrosty sprzedaży, a 9 z 13 marek poprawiło wyniki - w szczególności zaś na ścieżkę wzrostu powróciła marka Martell (+ 6%) oraz Absolut (+ 2%).

W ujęciu geograficznym poprawa była zasługą USA oraz Chin (które na powrót zanotowały wzrosty), a także Europy Wschodniej. Obie Ameryki zanotowały wzrost o 7 proc., region Azja-reszta świata wzrost o 1 proc., a w Europie wzrost wyniósł 3 proc.

- Rok finansowy 2016/2017 był silnym rokiem (…) wyniki dowodzą, że kierunek strategii przyjęty przez Grupę dwa lata temu przynosi rezultaty w postaci: przyspieszenia i dywersyfikacji wzrostu – mówi Alexandre Ricard, przewodniczący i prezes grupy.

- W roku finansowym 2017/2018 będziemy kontynuować wdrażanie naszej strategii, w szczególności koncentrując się m.in. na udoskonalaniu innowacji i działań operacyjnych. Jesteśmy przekonani, że będziemy nadal poprawiać wyniki biznesowe. W konsekwencji nasze wytyczne dotyczące roku 2017/2018 zakładają organiczny wzrost zysku z działalności kontynuowanej między + 3% a + 5% - dodaje.

Grupa Pernod Ricard to jeden z największych na świecie producentów i dystrybutorów win i napojów spirytusowych obecny na ponad 80 rynkach świata w tym w Polsce (Wyborowa Pernod Ricard).

W skład portfela Grupy Pernod Ricard wchodzą między innymi: Absolut Vodka, Ballantine’s, Chivas Regal, Jameson, Martell, Beefeater, Malibu, Havana Club, Kahlua, Ricard, Jacob’s Creek, G.H. Mumm, polskie wódki Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz, Exquisite Wyborowa i wiele innych marek globalnych.

W Polsce grupa jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa. 2008 roku podczas integracji z V&S Grupa Pernod Ricard stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódki, takich jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska. Na polskim rynku firma koncentruje się na dynamicznym rozwoju międzynarodowych marek w segmencie premium oraz na wzmacnianiu portfela wódek lokalnych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH