Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Żywiec będzie w tym roku walczyć o umocnienie pozycji na rynku

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-02-2016, 10:18
Grupa Żywiec będzie w tym roku walczyć o umocnienie pozycji na rynku
Grupa Żywiec mocno zwiększyła sprzedaż w 2015 r. fot. grupazywiec.pl

Grupa Żywiec, której udało się mocno poprawić wyniki w 2015 roku, będzie w tym roku jeszcze bardziej walczyć o dalsze umocnienie pozycji na rynku w Polsce.

- W 2015 roku konsekwentnie wdrażaliśmy strategię komercyjną nastawioną na wzmocnienie marek i odzyskanie konkurencyjności cenowej, obniżonej przez działania konkurencji w poprzednich latach. Pozytywny wpływ na nasze wyniki miał także dobry sezon letni oraz powrót do współpracy z jedną z sieci handlowych. W efekcie zwiększyliśmy sprzedaż o blisko 1 mln hektolitrów w ciągu roku  – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

 – Nowa strategia i koncentracja na rozwoju kluczowych obszarów biznesu, w połączeniu z restrukturyzacją i znaczącą obniżką kosztów, umożliwiły Grupie Żywiec zatrzymanie trendu spadkowego oraz odzyskanie konkurencyjności. Jeśli nie pojawią się nieprzewidziane okoliczności wynikające ze zmian w otoczeniu regulacyjnym, w tym roku planujemy umocnić naszą pozycję – dodaje.

Grupa Żywiec oczekuje, że restrukturyzacja dokonana w 2015 roku przyniesie dalsze oszczędności, obniży koszty do bardziej konkurencyjnego poziomu i wpłynie na dalszą poprawę konkurencyjności firmy.

W 2016 roku Grupa Żywiec będzie kontynuować strategie budowania silnych marek, poprawy jakości obsługi klienta i dystrybucji oraz dalszej koncentracji na odpowiadaniu na potrzeby konsumentów.

Grupa Żywiec w 2015 roku zwiększyła sprzedaż piwa o 9,6 proc. do 11,6 mln hektolitrów wobec 10,7 mln hektolitrów w 2014 roku.

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wzrosły o 1,3 proc. do 3,132 mld zł, skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej grupy wyniósł 284 mln zł, co stanowi wzrost o 100,6 proc. w porównaniu do 2014 r., a zysk netto wyniósł 298 mln zł wobec 159 mln zł.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce. Marką flagową firmy jest Żywiec, jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych, sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najsilniejszych marek należą też: Heineken, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia), Specjal (północna) i Brackie (południowa).

Spółka prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Affligem) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Warka Radler).

Grupa Żywiec warzy piwo w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn. Wchodzi w skład z Grupy Heineken, największego producenta piwa w Europie,

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH