REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Żywiec: Branża piwna zanotuje spadki w tym roku, ale walczy

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-11-2013, 11:17
Grupa Żywiec: Branża piwna zanotuje spadki w tym roku, ale walczy
fot. Grupa Żywiec

Branża piwna zanotuje spadek sprzedaży w tym roku. Nie jest to bowiem dla niej łatwy rok, zarówno ze względu na pogodę jak i m.in. sytuację gospodarczą. Grupa Żywiec nie składa jednak broni i ocenia, że na rynku jest wciąż miejsce dla piw ze wszystkich segmentów cenowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sebastian Tołwiński, rzecznik Grupy Żywiec.

REKLAMA

- Trudno przewidzieć jaka będzie sytuacja na polskim rynku piwa, ponieważ jego rozwój zależy od wielu czynników. Na pewno 2013 nie jest łatwym rokiem, głównie ze względu na sytuację makroekonomiczną, która ma zasadniczy wpływ na nastroje konsumentów piwa. Sprzedaż całej branży piwnej w Polsce może w tym roku zanotować spadek - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tołwiński.

- W branży piwnej wiele zależy również od pogody, a ta w pierwszych sześciu miesiącach tego roku była niesprzyjająca. Nieco lepsze było lato, ale wtedy z kolei odnotowywano zbyt wysokie temperatury, dlatego konsumenci często sięgali po wodę zamiast po piwo - dodaje.

Tołwiński wskazuje też na inne czynniki, które na razie uniemożliwiają oszacowanie dokładnej wielkości możliwego spadku rynku piwa w tym roku.

- Istotnymi czynnikami rozwoju rynku piwa są również kursy walut oraz struktura kanałów sprzedaży. Choć dostrzegamy pewne trendy, jak np. przestawianie się konsumentów na zakupy w dyskontach, trudno jest przewidzieć wpływ wszystkich pozostałych czynników i dokładnie oszacować wyniki na pozostałą cześć roku i lata kolejne - mówi Tołwiński.

- Mimo to wierzymy, że przygotowaliśmy dobre programy marketingowe, żeby wesprzeć najbardziej zróżnicowaną ofertę Grupy Żywiec ponad 30 piw. Na rynku jest wciąż miejsce na piwo ze wszystkich segmentów cenowych, a zwiększająca się wiedza o chmielowym trunku wśród konsumentów otwiera ich na nowości, co też z pewnością będzie trendem w nadchodzącym czasie - dodaje.

W 2012 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o prawie 5 proc. do 37,9 mln hektolitrów, m.in. dzięki mistrzostwom Euro2012 i dobrej pogodzie.

Statystyczny Polak wypija ok. 98 litrów piwa rocznie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH