Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Żywiec podała wyniki, koncentruje się na budowaniu wartości

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-04-2017, 08:53
Grupa Żywiec podała wyniki, koncentruje się na budowaniu wartości
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec fot. Grupa Żywiec

Grupa Żywiec w pierwszym kwartale 2017 roku zmniejszyła skonsolidowane przychody oraz zysk netto i zysk operacyjny. W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec będzie w dalszym ciągu koncentrować się na budowaniu wartości poprzez innowacje, umacnianie pozycji w segmencie premium i dalsze budowanie marek.

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy Żywiec w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniósł 39 432 tys. zł w porównaniu do 43 399 tys. zł w analogicznym okresie zeszłego roku.

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 429 382 tys. zł. w porównaniu do 493 841 tys. zł w pierwszym kwartale 2016 r.

W pierwszym kwartale 2017 roku Grupa zanotowała zysk netto w wysokości 27 907 tys. złotych, podczas gdy w takim samym okresie roku ubiegłego zysk netto wyniósł 59 828 tys. złotych.

Grupa podkreśla, że porównanie wyników finansowych Grupy w stosunku do pierwszego kwartału roku 2016 wymaga analizy kilku istotnych czynników takich jak: zmiana modelu biznesowego Grupy Kapitałowej Żywiec oraz sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o. o. w dniu 1 lutego 2016 roku.

-W wyniku realizacji skutecznej strategii koncentracji na głównych obszarach działalności i budowaniu marek, w ostatnich latach wzmocniliśmy pozycję spółki. Pomimo dużej konkurencji na rynku, w efekcie realizacji strategii budowania wartości, w pierwszych miesiącach 2017 Grupa Żywiec utrzymała pozycję rynkową – mówi powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec.

- Zwiększyliśmy sprzedaż w segmencie piw premium, wzrosły nasze przychody na hektolitr i wzmocniliśmy marki. Sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o.
1 lutego 2016 roku, zmniejszyła przychody netto ze sprzedaży, ale także znacząco zmniejszyła wysokość kosztów działalności - dodaje.

- Poza zamianami wynikającymi z konsolidacji, zmniejszenie przychodów ze sprzedaży związane jest ze spadkiem rynku, jak również innymi czynnikami porównawczymi (jak Święta Wielkanocne przypadające w marcu 2016 roku). W kolejnych miesiącach 2017 będziemy w dalszym ciągu koncentrować się na budowaniu wartości sprzedaży – mówi również prezes Grupy Żywiec.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce posiadający najszersze portfolio 13 stylów piwnych, 16 marek i 41  produktów. Marką flagową firmy jest Żywiec. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Desperados, Warka, Tatra i EB. Ważną część oferty Grupy stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia), Specjal (północna) i Brackie (południowa). Spółka prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Affligem, Murphy’s) oraz polskich piw specjalnych (Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Żywiec APA, Żywiec Saison, Warka Radler, Kaper).

Firma powiązana jest z Grupą Heineken. Grupa Żywiec warzy piwo w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 268) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.