Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Żywiec w III kw. zwiększyła zyski, ale przychody spadły przez słaby sezon

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-10-2017, 11:05
Grupa Żywiec w III kw. zwiększyła zyski, ale przychody spadły przez słaby sezon
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec fot. Grupa Żywiec

Grupa Kapitałowa Żywiec, producent piw m.in. Żywca, Heinekena, Warki, Tatry i EB, w trzecim kwartale 2017 roku, a także narastająco po trzech kwartałach, zwiększyła zysk operacyjny i zysk netto. Jednak przychody grupy spadły przez słaby letni sezon piwny, w trakcie którego rynek zanotował jednocyfrowe tempo spadku.

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 6,5 proc. do 126,02 mln złotych z 118,3 mln w trzecim kwartale ubiegłego roku. Zysk netto wzrósł o 19 proc. do 98 mln złotych z 82,5 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody spadły w III kw. 2017 roku do 667,8 mln zł z 691,1 mln zł rok wcześniej.

Narastająco po trzech kwartałach 2017 roku skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł do 300 mln zł z 289 mln zł rok wcześniej, zysk netto wzrósł do 232 mln zł z 212,4 mln zł, a przychody spadły do 1,8 mld zł z 1,95 mld zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Grupa Żywiec podkreśla, że mimo niesprzyjających warunków rynkowych w sezonie piwnym, które miały negatywny wpływ na sprzedaż i przychody, w trzecim kwartale tego roku Grupa Żywiec zwiększyła średni poziom przychodów na hektolitr piwa i utrzymała wartościowy udział w rynku na oczekiwanym poziomie. To efekt konsekwentnej realizacji strategii budowania wartości, którą firma wdraża od początku roku.

- Jesteśmy zadowoleni z efektów naszej strategii budowania wartości i będziemy ją kontynuować. W trzecim kwartale utrzymaliśmy wartościowy udział w rynku na oczekiwanym poziomie, przy wyższym poziomie cen, mimo niesprzyjających warunków pogodowych w sezonie, który nie przyczynił się do wzrostu sprzedaży w kategorii piwnej – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

 – Zwiększyliśmy także przychody z portfolio marek premium w najbardziej zyskownym kanale sprzedaży. Całościowy spadek przychodów w stosunku do zeszłego roku wynika głównie z jednocyfrowego spadku rynku – dodał.

Grupa zaznacza też, że w rezultacie realizacji strategii skupionej na budowaniu silnych marek i innowacjach, Grupa Żywiec umocniła wiodącą pozycję w najszybciej rosnących segmentach rynku:

·        Flagowa marka Żywiec umocniła pozycję lidera w segmencie piwnych specjalności. Do tego wyniku pozytywnie przyczyniła się sprzedaż nowego wariantu Żywiec Amerykańskie Pszeniczne. Sprzedaż Żywieckich wariantów rosła szybciej niż cały segment, czego rezultatem jest osiągnięcie 23% udziału wartościowego i ilościowego marki w specjalnościach piwnych (źródło: Nielsen).

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • były udziałowiec 26-10-2017, 00:19:
Ciekawe ile zysku pozostałoby gdyby odliczyć wszystkie nierozliczane na czas zaległości GŻ u dystrybutorów. Na pewno wartość tych zaległości na koniec 3 kwartału br jest nastokrotnie wyższa niż na koniec 3 kwartału roku ubiegłego.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 680) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.