Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Żywiec w III kw. zwiększyła zyski, ale przychody spadły przez słaby sezon

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-10-2017, 11:05
Grupa Żywiec w III kw. zwiększyła zyski, ale przychody spadły przez słaby sezon
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec fot. Grupa Żywiec

Grupa Kapitałowa Żywiec, producent piw m.in. Żywca, Heinekena, Warki, Tatry i EB, w trzecim kwartale 2017 roku, a także narastająco po trzech kwartałach, zwiększyła zysk operacyjny i zysk netto. Jednak przychody grupy spadły przez słaby letni sezon piwny, w trakcie którego rynek zanotował jednocyfrowe tempo spadku.

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 6,5 proc. do 126,02 mln złotych z 118,3 mln w trzecim kwartale ubiegłego roku. Zysk netto wzrósł o 19 proc. do 98 mln złotych z 82,5 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody spadły w III kw. 2017 roku do 667,8 mln zł z 691,1 mln zł rok wcześniej.

Narastająco po trzech kwartałach 2017 roku skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł do 300 mln zł z 289 mln zł rok wcześniej, zysk netto wzrósł do 232 mln zł z 212,4 mln zł, a przychody spadły do 1,8 mld zł z 1,95 mld zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Grupa Żywiec podkreśla, że mimo niesprzyjających warunków rynkowych w sezonie piwnym, które miały negatywny wpływ na sprzedaż i przychody, w trzecim kwartale tego roku Grupa Żywiec zwiększyła średni poziom przychodów na hektolitr piwa i utrzymała wartościowy udział w rynku na oczekiwanym poziomie. To efekt konsekwentnej realizacji strategii budowania wartości, którą firma wdraża od początku roku.

- Jesteśmy zadowoleni z efektów naszej strategii budowania wartości i będziemy ją kontynuować. W trzecim kwartale utrzymaliśmy wartościowy udział w rynku na oczekiwanym poziomie, przy wyższym poziomie cen, mimo niesprzyjających warunków pogodowych w sezonie, który nie przyczynił się do wzrostu sprzedaży w kategorii piwnej – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

 – Zwiększyliśmy także przychody z portfolio marek premium w najbardziej zyskownym kanale sprzedaży. Całościowy spadek przychodów w stosunku do zeszłego roku wynika głównie z jednocyfrowego spadku rynku – dodał.

Grupa zaznacza też, że w rezultacie realizacji strategii skupionej na budowaniu silnych marek i innowacjach, Grupa Żywiec umocniła wiodącą pozycję w najszybciej rosnących segmentach rynku:

·        Flagowa marka Żywiec umocniła pozycję lidera w segmencie piwnych specjalności. Do tego wyniku pozytywnie przyczyniła się sprzedaż nowego wariantu Żywiec Amerykańskie Pszeniczne. Sprzedaż Żywieckich wariantów rosła szybciej niż cały segment, czego rezultatem jest osiągnięcie 23% udziału wartościowego i ilościowego marki w specjalnościach piwnych (źródło: Nielsen).

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • były udziałowiec 26-10-2017, 00:19:
Ciekawe ile zysku pozostałoby gdyby odliczyć wszystkie nierozliczane na czas zaległości GŻ u dystrybutorów. Na pewno wartość tych zaległości na koniec 3 kwartału br jest nastokrotnie wyższa niż na koniec 3 kwartału roku ubiegłego.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 213) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH