Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Żywiec: Wynikom finansowym w III kw. pomogła pogoda i piwa premium

Grupa Kapitałowa Żywiec zanotowała zarówno w trzecim kwartale 2018 roku jak i narastająco po trzech kwartałach tego roku wzrost skonsolidowanych przychodów netto w ujęciu rocznym.
Wzrósł też zysk operacyjny.

Grupa Żywiec: Wynikom finansowym w III kw. pomogła pogoda i piwa premium
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec fot. Grupa Żywiec

Grupa Kapitałowa Żywiec podała, że w trzecim kwartale 2018 roku skonsolidowane przychody netto wzrosły o 2 proc. w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku i wyniosły 959 mln zł wobec 940 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 142 mln zł wobec 126 mln w 2017 r. Łącznie za trzy kwartały 2018 r. przychody netto wyniosły 2,601 mln zł, co oznacza wzrost o 3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Skonsolidowany zysk operacyjny za trzy kwartały 2018 roku wyniósł 318 mln zł wobec 300 mln zł w takim samym okresie roku 2017.

Pomogła pogoda i piwa premium

W trzecim kwartale Grupa Żywiec wykorzystała sprzyjające warunki pogodowe do dalszej poprawy dobrych wyników osiągniętych w pierwszej połowie roku. W raportowanym okresie konsumenci częściej wybierali piwa z segmentu premium.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników w sezonie. Dalsza premiumizacja rynku, wzrost sprzedaży naszych marek premium i produktów bezalkoholowych Strefy Zero, a także dobre wyniki w segmencie marek mainstream przełożyły się na znaczny wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa, co pozytywnie wpłynęło na naszą rentowność – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec

- Cieszymy się, że nasza strategia budowania wartości przynosi dalsze rezultaty i będziemy ją kontynuować w nadchodzących miesiącach - dodaje.

Żywiec, Heineken i Desperados to marki, których sprzedaż rosła najszybciej. Nowa oferta piw bezalkoholowych Strefa Zero, obejmująca Żywiec 0.0.%, Heineken 0.0% i nowe warianty Warki Radler 0.0.%, została bardzo dobrze odebrana przez konsumentów a jej sprzedaż znacznie przekroczyła oczekiwania. Skuteczna aktywacja wokół Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej przyczyniła się  również do bardzo dobrej sprzedaży marki Warka.

W trzecim kwartale Grupa Żywiec umocniła pozycję lidera w segmencie premium z udziałem w rynku na poziomie 45 proc. (dane Grupy Żywiec). Dzięki bardzo udanej innowacji Strefa Zero Grupa Żywiec jest obecnie niekwestionowanym liderem segmentu piw i radlerów bezalkoholowych z blisko 50% udziałem w rynku.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce. Marką flagową firmy jest Żywiec – jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych, sprzedawane za granicą od ponad stu lat.

Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna), Brackie. Spółka prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych (Desperados) oraz polskich piw specjalnych (Żywiec Porter, Żywiec Białe, Żywiec APA, Żywiec Saison, Żywiec Amerykańskie Pszeniczne, Warka Radler,).

Firma powiązana jest z Grupą Heineken.

W 2017 roku Grupa Żywiec sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Guillaume Duverdier RSS ALERT    /    wyniki Grupy Żywiec RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.18.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.