Grupa Żywiec z lepszymi finansami w 2018 r., podwojoną sprzedażą piw bezalkoholowych. W 2019 r. sprzedaż piw może spaść
Grupa Żywiec w 2018 r. zanotowała wzrost skonsolidowanego zysku operacyjnego i netto oraz wzrost skonsolidowanych przychodów. Grupa podwoiła też sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych, a sprzedaż marek premium zanotowała dwucyfrowy wzrost. Grupa Żywiec podała, że spodziewa się nieznacznego spadku sprzedaży piwa w Polsce w 2019 roku.

"Spodziewamy się że w 2019 roku sprzedaż piwa w Polsce nieznacznie spadnie. Rynek wzrośnie w ujęciu wartościowym w wyniku spodziewanego wzrostu kosztów energii, surowców i opakowań oraz utrzymującej się inflacji w Polsce" - napisano w sprawozdaniu zarządu.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły w 2018 roku o 5 proc. do 3 324 mln PLN (wobec 3 165 mln w 2017). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 24 proc. i wyniósł 415,3 mln (2017: 334 mln).
W ubiegłym roku Grupa Żywiec osiągnęła 324 mln PLN skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost o 25 proc. (2017: 258,5 mln).
- Wczesne lato i dobra pogoda w sezonie, w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży piwa w 2018 roku. Konsumenci częściej sięgali po droższe i bardziej zróżnicowane produkty – podała Grupa Żywiec.
Grupa Żywiec zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży marek premium, w tym Żywca, Heinekena i Desperadosa. Firma podwoiła także sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych dzięki wprowadzeniu Strefy Zero, w której na szeroką skalę dostępne stały się Żywiec 0.0.%, Heineken 0.0.% oraz nowe warianty smakowe Warki Radler 0.0%.
- Nasza strategia budowania wartości przynosi rezultaty, a nasze działania przyczyniają się do dalszej premiumizacji rynku piwa. Skuteczna odpowiedź na wzrost zainteresowania konsumentów droższymi markami piwa oraz rozwój oferty piw bezalkoholowych zaowocowała zwiększeniem przychodów z każdego hektolitra piwa aż o +7 proc. W konsekwencji, przy podobnym poziomie sprzedaży, zwiększyliśmy nasze zyski- mówi Francois-Xavier Mahot, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.
– Widząc kontynuację trendów konsumenckich oraz rosnące koszty, w 2019 roku będziemy kontynuować strategię budowania wartości – dodaje Mahot.
Grupa Żywiec sprzedała w 2018 roku 11,29 mln hektolitrów piwa wobec 11,24 mln hl w 2017 r.
Pod koniec 2018 Grupa Żywiec S.A. zawarła umowę z Chicago Poland Investment Group LLC dotyczącą nabycia przez Spółkę 100% udziałów w firmie Browary Namysłów Sp. z o.o. Finalizacja transakcji i nabycie udziałów wymaga uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W ubiegłym roku Grupa Żywiec kontynuowała wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju „Warzymy lepszy świat”, w rezultacie której Spółka zrealizowała szereg projektów sprzyjających ochronie środowiska oraz rozwojowi lokalnych społeczności.
Pracownicy Grupy Żywiec zaangażowali się w akcję „Butelka w Grze”, podczas której zachęcali konsumentów do zwrotu butelek, rozmawiając o korzyściach jakie dla środowiska i portfela ma oddawanie butelki zwrotnej. Jednocześnie firma kontynuowała proces Dialogu Społecznego wypracowując z mieszkańcami miejscowości, w których zlokalizowane są jej browary, obszary zaangażowania dla liderów społeczności lokalnej.
W ubiegłym roku, w ramach Funduszu Społecznego Grupy Żywiec w Żywcu, Leżajsku, Elblągu i Warce zrealizowano 18 inicjatyw społecznych lokalnych instytucji i organizacji pozarządowych.
