Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Żywiec z lepszymi finansami w 2018 r., podwojoną sprzedażą piw bezalkoholowych. W 2019 r. sprzedaż piw może spaść

Grupa Żywiec w 2018 r. zanotowała wzrost skonsolidowanego zysku operacyjnego i netto oraz wzrost skonsolidowanych przychodów. Grupa podwoiła też sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych, a sprzedaż marek premium zanotowała dwucyfrowy wzrost. Grupa Żywiec podała, że spodziewa się nieznacznego spadku sprzedaży piwa w Polsce w 2019 roku.

Grupa Żywiec z lepszymi finansami w 2018 r., podwojoną sprzedażą piw bezalkoholowych.  W 2019 r. sprzedaż piw może spaść
fot. shutterstock.com

"Spodziewamy się że w 2019 roku sprzedaż piwa w Polsce nieznacznie spadnie. Rynek wzrośnie w ujęciu wartościowym w wyniku spodziewanego wzrostu kosztów energii, surowców i opakowań oraz utrzymującej się inflacji w Polsce" - napisano w sprawozdaniu zarządu.

 Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły w 2018 roku o 5 proc. do 3 324 mln PLN (wobec  3 165 mln w 2017). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 24 proc. i wyniósł 415,3 mln (2017: 334 mln).

W ubiegłym roku Grupa Żywiec osiągnęła 324 mln PLN skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost o 25 proc. (2017: 258,5 mln).

- Wczesne lato i dobra pogoda w sezonie, w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży piwa w 2018 roku. Konsumenci częściej sięgali po droższe i bardziej zróżnicowane produkty – podała Grupa Żywiec.

Grupa Żywiec zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży marek premium, w tym Żywca, Heinekena i Desperadosa. Firma podwoiła także sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych dzięki wprowadzeniu Strefy Zero, w której na szeroką skalę dostępne stały się Żywiec 0.0.%, Heineken 0.0.% oraz nowe warianty smakowe Warki Radler 0.0%.

- Nasza strategia budowania wartości przynosi rezultaty, a nasze działania przyczyniają się do dalszej premiumizacji rynku piwa. Skuteczna odpowiedź na wzrost zainteresowania konsumentów droższymi markami piwa oraz rozwój oferty piw bezalkoholowych zaowocowała zwiększeniem przychodów z każdego hektolitra piwa aż o +7 proc. W konsekwencji, przy podobnym poziomie sprzedaży, zwiększyliśmy nasze zyski- mówi Francois-Xavier Mahot, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

– Widząc kontynuację trendów konsumenckich oraz rosnące koszty, w 2019 roku będziemy kontynuować strategię budowania wartości – dodaje Mahot.

Grupa Żywiec sprzedała w 2018 roku 11,29 mln hektolitrów piwa wobec 11,24 mln hl w 2017 r.

Pod koniec 2018 Grupa Żywiec S.A. zawarła umowę z Chicago Poland Investment Group LLC dotyczącą nabycia przez Spółkę 100% udziałów w firmie Browary Namysłów Sp. z o.o. Finalizacja transakcji i nabycie udziałów wymaga uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W ubiegłym roku Grupa Żywiec kontynuowała wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju „Warzymy lepszy świat”, w rezultacie której Spółka zrealizowała szereg projektów sprzyjających ochronie środowiska oraz rozwojowi lokalnych społeczności.

Pracownicy Grupy Żywiec zaangażowali się w akcję „Butelka w Grze”, podczas której zachęcali konsumentów do zwrotu butelek, rozmawiając o korzyściach jakie dla środowiska i portfela ma oddawanie butelki zwrotnej. Jednocześnie firma kontynuowała proces Dialogu Społecznego wypracowując z mieszkańcami miejscowości, w których zlokalizowane są jej browary, obszary zaangażowania dla liderów społeczności lokalnej.

W ubiegłym roku, w ramach Funduszu Społecznego Grupy Żywiec w Żywcu, Leżajsku, Elblągu i Warce zrealizowano 18 inicjatyw społecznych lokalnych instytucji i organizacji pozarządowych. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    spożycie piwa RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    wyniki Grupy Żywiec RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Piotr 2019-02-14 09:40:53
    Ciekawi mnie na co liczyli, skoro np. w Tatrze dodali Syrop Glukozowy i to sprawia, że teraz nie da się jej pić i człowieka niesie tylko do rzygania. Innym składnikiem niezbyt potrzebnym w piwie jest kukurydza. Żeby coś było piwem, to musi być tylko z wody, słodu jęczmiennego oraz chmielu ew jeszcze wyciąg z szyszek chmielowych i tyle.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.60.248
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.