Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Żywiec z nie najlepszymi wynikami w I kw. 2018 przez pogodę i konkurencję

Grupa Kapitałowa Żywiec opublikowała w środę sprawozdania finansowe za pierwszy kwartał 2018 roku. Niesprzyjająca pogoda oraz konkurencja na rynku negatywnie wpłynęły na wyniki spółki w pierwszym kwartale 2018 r. Mając na uwadze dalszy wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa oraz dobrą strategię komercyjną na nadchodzący sezon, zarząd firmy jest przekonany o pełnej realizacji tegorocznych planów.

Grupa Żywiec z nie najlepszymi wynikami w I kw. 2018 przez pogodę i konkurencję
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec fot. Grupa Żywiec

- Pomimo negatywnego wpływu niekorzystnej pogody i warunków rynkowych w krótkim okresie, długofalowo konsekwentnie realizujemy naszą strategię budowania wartości. W pierwszym kwartale 2018 r. ponownie zwiększyliśmy przychody z każdego hektolitra piwa (+3,4%) oraz przychody w segmencie marek premium, do czego przyczyniły się m.in. innowacje Strefa Zero czyli nowa oferta piw bezalkoholowych – mówi Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec.

 – Jednak agresywna konkurencja cenowa w segmencie ekonomicznym negatywnie wpłynęła na budowanie wartości przez markę Tatra, co w dużej mierze przyczyniło się do spadku całkowitych przychodów. Jestem przekonany, że dobry plan na nadchodzący sezon oraz optymistyczne prognozy związane z Mundialem przyczynią się do pełnej realizacji naszych planów i kontynuacji strategii budowania wartości  – dodaje.

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów w pierwszym kwartale 2018 r. osiągnęły poziom 604 mln złotych, podczas gdy w takim samym okresie 2017 roku skonsolidowane przychody wyniosły 618 mln złotych.

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 13 mln zł w porównaniu do 39 mln zł w pierwszym kwartale 2017 r.  Biorąc pod uwagę sezonowość branży piwnej, pierwszy kwartał ma najmniejszy wpływ na całoroczne wyniki osiągane przez spółkę.

Grupa chce umacniać pozycję w piwnych specjalnościach

W najbliższych miesiącach Grupa Żywiec będzie realizować plan ukierunkowany na wzmocnienie pozycji w najszybciej rosnących segmentach rynku, czyli piwnych specjalnościach, piwach smakowych oraz segmencie piw niskoalkoholowych i bezalkoholowych jednocześnie wykorzystując dodatkowe okazje związane z Mundialem.

W marcu firma zaprezentowała koncept Strefa Zero, w którym poza piwem Żywiec Bezalkoholowe, znalazły się nowe produkty Heinekena 0.0.% i Warka Radler 0.0.% w dwóch nowych wariantach smakowych jabłko z miętą i grejpfrut z pomarańczą oraz wariant cytrynowy.  Dotychczasowe rezultaty sprzedaży są obiecujące. Te działania mają wzmocnić pozycję firmy w segmencie bezalkoholowym gdzie udział piwa Żywiec Bezalkoholowe to blisko 50% (Grupa Żywiec za Nielsen).

Ponadto Grupa Żywiec wprowadziła na rynek nowy wariant Żywiec Sesyjne IPA w segmencie specjalności. Dodatkowo marka jest wspierana nową kampanią wizerunkową. Na rynku pojawił się także nowy wariant smakowy piwa Dziki Sad czereśnia.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    wyniki Grupy Żywiec RSS ALERT    /    Guillaume Duverdier RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Sayeed 2018-04-20 15:50:04
    te wszystkie mgry z GZ to expaty na dorobku.Nic nie robia to jak ma sprzedaz dostac.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.87.253.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.