Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Żywiec z niższymi przychodami, ale lepszymi zyskami dzięki jednej transakcji

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2016, 10:20
Grupa Żywiec z niższymi przychodami, ale lepszymi zyskami dzięki jednej transakcji
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec fot. Grupa Żywiec

Grupa Żywiec w pierwszym kwartale 2016 roku zanotowała spadek raportowanych przychodów skonsolidowanych, ale poprawiła wynik operacyjny i netto, co jest zasługą transakcji jednorazowej, czyli sprzedaży udziałów w spółce Distribev.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 493,84 mln złotych wobec 602,5 mln złotych w takim samym okresie 2015 roku. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w pierwszym kwartale 2016 roku wyniósł 43,4 mln złotych wobec 1,6 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa zanotowała zysk netto w wysokości 59,83 mln złotych, podczas gdy w takim samym okresie roku ubiegłego zanotowano stratę netto w wysokości 4,1 mln złotych.

Grupa podkreśla jednak, że porównanie wyników like for like (jeden do jednego) nie jest możliwe ze względu na zmianę modelu biznesowego obejmującą transakcję sprzedaży 80 proc. udziałów w spółce Distribev na rzecz Grupy Orbico i związane z tym zmiany w strukturze dystrybucji.

- Po udanym 2015 roku, w pierwszym kwartale tego roku Grupa Żywiec kontynuowała poprawę wyników. Mimo intensywnej aktywności promocyjnej ze strony konkurencji, utrzymaliśmy wielkość sprzedaży na poziomie analogicznego okresu zeszłego roku. Wdrożenie strategii ukierunkowanej na silne marki, innowacje oraz efektywną organizację przyczynia się do dalszej poprawy naszej pozycji konkurencyjnej –mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

– Finalizacja transakcji sprzedaży 80 proc. udziałów w spółce dystrybucyjnej, która miała miejsce na początku lutego, jednorazowo wpłynęła na całościowy wynik, co utrudnia porównanie wyników like for like. Przy podobnym poziomie sprzedaży i niższych przychodach osiągnęliśmy wzrost rentowności. W tym roku będziemy kontynuować inwestycje w dalsze wzmacnianie naszych marek i atrakcyjność oferty produktowej przez innowacje - dodaje.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce posiadający najszersze portfolio 12 stylów piwnych, 15 marek i 38 produktów. Marką flagową firmy jest Żywiec. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Desperados, Warka, Tatra i EB. Ważną część oferty Grupy stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia), Specjal (północna) i Brackie (południowa). Spółka prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Affligem, Murphy’s) oraz polskich piw specjalnych (Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Żywiec APA, Żywiec Saison, Warka Radler, Kaper).

Grupa Żywiec, która jest powiązana z Grupą Heineken, w 2015 roku sprzedała ponad 11 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 362) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.