Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Żywiec z podobnym poziomem sprzedaży po III kw. 2015 co rok temu

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-10-2015, 09:11
Grupa Żywiec z podobnym poziomem sprzedaży po III kw. 2015 co rok temu
fot. Grupa Żywiec

Grupa Żywiec zwiększyła w trzecim kwartale 2015 roku przychody ze sprzedaży i udziały rynkowe. Po trzech kwartałach skonsolidowane przychody pozostały na podobnym poziomie co rok wcześniej, a zysk netto wzrósł o ponad 90 proc.

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży osiągnęły w trzecim kwartale 2015r. 949 882 tys. złotych wobec 894 050 tys. złotych w takim samy okresie poprzedniego roku wyniosły, zysk z działalności operacyjnej wyniósł 181 364 tys. złotych, a zysk netto wyniósł 135 984 tys. złotych wobec 88 890 tys. złotych.

- Kontynuując pozytywny trend z pierwszej połowy roku, w trzecim kwartale 2015r. Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż oraz udziały rynkowe. Jest to wynik połączenia korzystnych czynników zewnętrznych (sprzyjająca pogoda w sezonie oraz powrót do współpracy z jedną z sieci handlowych) oraz wdrażanej strategii – mówi Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec.

Narastająco po trzech kwartałach 2015 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 2.439.384 tys. złotych, co oznacza wzrost o 0,06 proc. w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego.

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej za trzy kwartały 2015 roku wyniósł 293.961 tys. złotych, a zysk netto przypadający na akcjonariuszy spółki wyniósł 223.497 tys. złotych, co stanowi wzrost o 91,6 proc. w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego.

- Mimo, że rynek pozostaje bardzo konkurencyjny i wrażliwy cenowo, udało nam się zwiększyć przychody i zyski poprzez wzmocnienie marek, ale także poprawę naszej bazy kosztowej. W kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na inwestycjach w marki, atrakcyjną ofertę dla klientów i konsumentów oraz na dostosowaniu naszego modelu biznesowego do sytuacji na rynku – mówi również Guillaume Duverdier.

Rozwój portfolio 

Po udanym wdrożeniu nowego wariantu Warki Radler czarna porzeczka z limonką, wprowadzeniu cydru Strongbow i powrotu na rynek legendarnego EB, w trzecim kwartale 2015 r. firma dalej rozwijała swoją ofertę.

Budując na dotychczasowym sukcesie wariantów Żywca (Bock, Marcowe, Białe, APA, Porter) i kontynuując rozwój w segmencie premium, Grupa Żywiec zdecydowała się wprowadzić na rynek kolejny wariant wybrany w głosowaniu konsumentów - Żywiec Saison. Obecnie co czwarta złotówka wydawana na piwne specjalności jest wydawana na warianty Żywca. Flagowa marka Żywiec również umacnia swoją wartość, co znajduje odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży i udziałów rynkowych.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pracownik 12-12-2015, 20:11:
zyski

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH