Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Żywiec ze wzrostem przychodów, ale też ze stratami

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-04-2015, 08:52
Grupa Żywiec ze wzrostem przychodów, ale też ze stratami

Grupa Żywiec w pierwszym kwartale 2015 roku odnotowała wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych, jednak zanotowała straty. Według szacunków Grupy Żywiec w pierwszych miesiącach roku 2015 sprzedaż piwa w Polsce wzrośnie jednocyfrowo.

Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów osiągnęły poziom 615,62 mln złotych wobec 638,83 mln złotych w takim samym okresie 2014 roku. 

W pierwszym kwartale 2015 roku strata z działalności operacyjnej wyniosła 2,3 mln złotych. Spółka poniosła też stratę netto w wysokości 7,1 mln złotych wobec straty netto w wysokości 8,64 mln złotych w takim samym okresie roku ubiegłego.

- W pierwszym kwartale roku wzrosła sprzedaż piw Grupy Żywiec oraz udziały rynkowe. Wierzymy, że jest to efekt kombinacji konsekwentnie realizowanej strategii, powrotu do współpracy z jedną z dużych sieci detalicznych oraz sprzyjających okoliczności zewnętrznych, jak lepsza pogoda w pierwszych miesiącach roku czy wcześniejszy termin Świąt Wielkanocnych – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

- Rynek wciąż jest jednak bardzo konkurencyjny i pozostaje pod silną presją cenową, co nie pozostało bez wpływu na poziom naszych przychodów. Dlatego w kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na dalszych inwestycjach w marki i atrakcyjną ofertę dla klienta i konsumenta, ale też będziemy kontynuować prowadzony proces restrukturyzacji, aby znacząco poprawić swoją konkurencyjność na rynku – dodaje.

Według szacunków Grupy Żywiec w pierwszych miesiącach roku 2015 sprzedaż piwa w Polsce wzrośnie jednocyfrowo. W branży widać jednak kontynuację trendów z ubiegłego roku. Rynek piwa wciąż charakteryzuje się wysoką konkurencyjnością, a konsumenci w swoich wyborach szukają atrakcyjnych ofert cenowych.

Grupa Żywiec oferuje dziś portfolio 31 produktów piwnych pod 15 markami, dzięki któremu jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie trendy konsumencie na polskim rynku. Na sezon firma zaoferowała konsumentom kilka nowości.

W marcu 2015 Grupa Żywiec wprowadziła na polski rynek cydr Strongbow. Brytyjska marka jest oferowana konsumentom w 20 krajach i zapewniła sobie pozycję lidera kategorii na świecie. Wprowadzenie cydru Strongbow na polski rynek jest odpowiedzią na coraz silniejszy trend konsumencki poszukiwania oryginalnych, nowych smaków.

Na początku kwietnia na rynku pojawił się także nowy wariant Warki Radler o smaku czarnej porzeczki z limonką. Radler – lekki mix jasnego piwa i naturalnej lemoniady od momentu wprowadzenia w 2012 r. jest sukcesem Grupy Żywiec.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gośc 22-04-2015, 11:02:
615 jest więcej niż 638??

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.