REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż piwa

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-08-2015, 09:10
Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż piwa

Grupa Żywiec w pierwszym półroczu 2015 roku sprzedała 5,6 mln hektolitrów piwa w porównaniu do 5,1 mln hektolitrów w takim samym okresie 2014 roku.  W kolejnych miesiącach Grupa będzie się skupiać na dalszym budowaniu marek, jednocześnie kontynuując poprawę elastyczności i wewnętrznej efektywności.

REKLAMA

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,49 mld złotych wobec 1,54 mld złotych rok wcześniej.

Grupa Żywiec osiągnęła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w wysokości 112,6 mln złotych, w porównaniu do 55,5 mln złotych w analogicznym okresie roku 2014.

Zysk netto wyniósł 87,5 mln złotych wobec 27,8 mln zł w pierwszym półroczu 2014 roku.

- W pierwszej połowie 2015 roku ponownie wzrosła sprzedaż piw Grupy Żywiec oraz jej udziały rynkowe. Jest to efekt połączenia konsekwentnie realizowanej strategii, sprzyjających okoliczności zewnętrznych oraz powrotu do współpracy z ważnym klientem z kanału handlu nowoczesnego. Grupa Żywiec zwiększyła również zysk w wyniku wzrostu wielkości sprzedaży i poprawy efektywności wewnętrznej – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Sprzedaż Grupy Żywiec

Pomimo rosnącej konkurencyjności na rynku, w wyniku konsekwentnie realizowanej strategii i inwestycji w atrakcyjną ofertę marketingową oraz sprzyjających okoliczności zewnętrznych, sprzedaż piw z portfolio Grupy Żywiec wzrosła jednocyfrowo. Flagowa marka Żywiec kontynuowała wzrost wielkości i wartości sprzedaży utrzymując pozycję lidera w segmencie premium.

Plany na dalsze miesiące

Grupa Żywiec konsekwentnie wdraża strategię, która zakłada koncentrację na głównych obszarach działalności czyli warzeniu doskonałego piwa i budowaniu silnych marek.

Po udanym wydzieleniu osobnej spółki sprzedażowo-dystrybucyjnej do obsługi klientów z detalu tradycyjnego i gastronomii, w ostatnim czasie zdecydowano o nawiązaniu strategicznego partnerstwa z Grupą Orbico. Na mocy umowy warunkowej, zawartej w dniu 23.07.2015 Grupa Orbico kupi 80 proc. udziałów w spółce Distribev. Umowa wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. 

Zarząd Grupy Żywiec wierzy, że jako inwestor strategiczny Grupa Orbico, jeden z wiodących graczy na rynku usług dystrybucyjnych w Europie, zapewni doświadczenie i wiedzę sprzyjającą dalszemu rozwojowi Distribev. Jednocześnie umożliwi to Grupie Żywiec pełną koncentrację na kluczowych obszarach biznesu.

W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec będzie się skupiać na dalszym budowaniu marek, zapewnianiu atrakcyjnej oferty na sezon i pozostałą część roku, jednocześnie kontynuując poprawę elastyczności i wewnętrznej efektywności .

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH