Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż piwa

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-08-2015, 09:10
Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż piwa

Grupa Żywiec w pierwszym półroczu 2015 roku sprzedała 5,6 mln hektolitrów piwa w porównaniu do 5,1 mln hektolitrów w takim samym okresie 2014 roku.  W kolejnych miesiącach Grupa będzie się skupiać na dalszym budowaniu marek, jednocześnie kontynuując poprawę elastyczności i wewnętrznej efektywności.

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,49 mld złotych wobec 1,54 mld złotych rok wcześniej.

Grupa Żywiec osiągnęła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w wysokości 112,6 mln złotych, w porównaniu do 55,5 mln złotych w analogicznym okresie roku 2014.

Zysk netto wyniósł 87,5 mln złotych wobec 27,8 mln zł w pierwszym półroczu 2014 roku.

- W pierwszej połowie 2015 roku ponownie wzrosła sprzedaż piw Grupy Żywiec oraz jej udziały rynkowe. Jest to efekt połączenia konsekwentnie realizowanej strategii, sprzyjających okoliczności zewnętrznych oraz powrotu do współpracy z ważnym klientem z kanału handlu nowoczesnego. Grupa Żywiec zwiększyła również zysk w wyniku wzrostu wielkości sprzedaży i poprawy efektywności wewnętrznej – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Sprzedaż Grupy Żywiec

Pomimo rosnącej konkurencyjności na rynku, w wyniku konsekwentnie realizowanej strategii i inwestycji w atrakcyjną ofertę marketingową oraz sprzyjających okoliczności zewnętrznych, sprzedaż piw z portfolio Grupy Żywiec wzrosła jednocyfrowo. Flagowa marka Żywiec kontynuowała wzrost wielkości i wartości sprzedaży utrzymując pozycję lidera w segmencie premium.

Plany na dalsze miesiące

Grupa Żywiec konsekwentnie wdraża strategię, która zakłada koncentrację na głównych obszarach działalności czyli warzeniu doskonałego piwa i budowaniu silnych marek.

Po udanym wydzieleniu osobnej spółki sprzedażowo-dystrybucyjnej do obsługi klientów z detalu tradycyjnego i gastronomii, w ostatnim czasie zdecydowano o nawiązaniu strategicznego partnerstwa z Grupą Orbico. Na mocy umowy warunkowej, zawartej w dniu 23.07.2015 Grupa Orbico kupi 80 proc. udziałów w spółce Distribev. Umowa wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. 

Zarząd Grupy Żywiec wierzy, że jako inwestor strategiczny Grupa Orbico, jeden z wiodących graczy na rynku usług dystrybucyjnych w Europie, zapewni doświadczenie i wiedzę sprzyjającą dalszemu rozwojowi Distribev. Jednocześnie umożliwi to Grupie Żywiec pełną koncentrację na kluczowych obszarach biznesu.

W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec będzie się skupiać na dalszym budowaniu marek, zapewnianiu atrakcyjnej oferty na sezon i pozostałą część roku, jednocześnie kontynuując poprawę elastyczności i wewnętrznej efektywności .

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH