Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Żywiec zwiększyła zysk operacyjny i zysk netto w I półroczu 2017 r.

Grupa kapitałowa Żywiec, producent m.in. Żywca, Heinekena, Warki i Tatry, zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej oraz zysk netto, jednak zanotowała spadek przychodów i spadek sprzedaży wolumenowej. W pierwszej połowie 2017 roku sprzedaż piwa w Polsce spadła jednocyfrowo w ujęciu rocznym - wynika z raportu grupy.

Grupa Żywiec zwiększyła zysk operacyjny i zysk netto w I półroczu 2017 r.
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec fot. Grupa Żywiec

W pierwszej połowie 2017 r. grupa zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej do 174 mln zł wobec 171 mln zł w takim samym okresie 2016 roku. Zysk netto za pierwszą połowę 2017 wyniósł 134 782 tys. zł wobec 129 991 tys. zł za analogiczny okres w 2016 r.

Grupa podaje w raporcie, że w pierwszej połowie 2017 roku sprzedaż piwa w Polsce spadła jednocyfrowo w porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku. Było to spowodowane przede wszystkim wzrostem średniej ceny na rynku, gorszą pogodą i brakiem wydarzeń jednorazowych, jak Euro 2016, które w ubiegłym roku pozytywnie wpłynęły na rynek piwa.

Nowa strategia przynosi efekty

W efekcie zmiany modelu biznesowego, który zakładał koncentrację na podstawowej działalności piwowarskiej i budowaniu silnych marek, Grupa Żywiec wzmocniła pozycję konkurencyjną na rynku i osiągnęła stabilny wzrost zysku. Od początku tego roku firma wdraża strategię budowania wartości, której pierwsze efekty widać już w pierwszym półroczu 2017 r. we wzroście marży i przychodów na hektolitr piwa.

W wyniku celowego ograniczenia aktywności promocyjnej szczególnie w kanale dyskontów i w konsekwencji wzrostu średniego przychodu  na hektolitr, w pierwszym półroczu 2017 roku wolumen sprzedaży piwa Grupy był niższy o 3,4 proc. w porównaniu do pierwszej połowy 2016 roku.

Wolumen sprzedaży piwa Grupy wyniósł 5,6 mln hektolitrów w porównaniu z 5,8 mln hektolitrów w analogicznym okresie 2016 roku

Względny spadek przychodów netto ze sprzedaży spowodowała także sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o. w lutym 2016 roku. Przychody netto ze sprzedaży spadły do 1,13 mld zł z 1,26 mld zł rok wcześniej.

Grupa Żywiec zwiększyła jednak generowaną marżę i przychody na hektolitr piwa oraz utrzymała przychody w segmencie marek premium na poziomie analogicznego okresu roku ubiegłego. Niższe były również koszty prowadzenia działalności.

- Wyłączając wpływ na całościowy wynik naszej decyzji o zmniejszeniu nierentownej aktywności promocyjnej głównie w kanale dyskontów, w pozostałych kanałach sprzedaży osiągnęliśmy wzrost marży oraz przychodów. Zwiększyliśmy również sprzedaż i przychody w segmencie marek premium. Jesteśmy zadowoleni z pierwszych efektów naszej nowej komercyjnej strategii budowania wartości sprzedaży i w kolejnych miesiącach będziemy ją kontynuować – mówi Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    wyniki Grupy Żywiec RSS ALERT    /    Guillaume Duverdier RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Pozegnanie z dobrym piwe 2017-08-01 09:51:53
    To co GZ zrobila z browarnictwem w Polsce powinno byc poddane po dzis modne komisje sledcze. Tak zdeprecjonowac najlepsza marke piwa w Polsce ze nawet piwa z krajow afrykanskich sa lepsze, to skandal. Pewnie bedzie nastepny browar do zamkniecia w GZ, to bedzie ciekawe?
  • hhans 2017-08-10 11:18:18
    Wolę piwa z GŻ wyprodukowane w higienicznych warunkach niż piwa z zdezelowanych browarów odkupionych w różny sposób od dawnych właścicieli w kiepskim stanie technicznym , których właściwa reanimacja bywa często niemożliwa .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.52.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.