Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gutt Vodka: Spadkowy trend spożycia wódek nas nie dotknie

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-12-2015, 11:23
Gutt Vodka: Spadkowy trend spożycia wódek nas nie dotknie
fot. guttvodka.pl

Na polskim rynku wódki są powody do optymizmu i miejsce na wprowadzanie nowych produktów. Marka Gutt Vodka to coś zupełnie innego niż wódki z segmentu ekonomicznego, więc wieloletni trend spadku spożycia wódki nie powinien nas dotknąć – mówi serwisowi portalspozywczy.pl założyciel marki Gutt Vodka, Michał Gutt.

Rynek wódki w Polsce jest w dość trudnym dla tego rynku momencie, ponieważ spada zainteresowanie wódkami, rynek hamuje podwyżka akcyzy i trwa walka konkurencyjna. Dlaczego opłaca się wchodzić na taki rynek?

- Jeśli przyjrzeć się tylko segmentowi wódek premium i  superpremium, to sytuacja nie jest zła - są powody do optymizmu i do wprowadzania nowych produktów. Podwyżki akcyzy są faktycznie dotkliwe, ale głównie z punktu widzenia konsumentów wódek z segmentu ekonomicznego - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Gutt, twórca marki Gutt Vodka.

- Osoby kupujące alkohole z tzw. wyższej półki nie są tak wrażliwe na zmiany ceny alkoholu wywołane zmianami akcyzy. Nasze wódki to coś zupełnie innego niż wódki z segmentu ekonomicznego, więc wieloletni trend spadku spożycia wódki również nie powinien nas dotknąć. Z naszej perspektywy nie jest ważne, ile ludzie piją wódki, tylko jakie wódki piją - dodaje.

- Gutt Vodka wybierają konsumenci świadomi, poszukujący ciekawych smaków, a nie trunku do upojenia się. Jednego dnia wybiorą whisky, innego dnia - koniak, a jeszcze innego – naszą wódkę. To jest zupełnie inny model konsumpcji, który wybiera mniej liczna, ale za to stabilna grupa odbiorców – mówi również.  

Jego zdaniem duże koncerny produkujące wódki premium, mają przewagę finansową czy przewagę wynikającą z olbrzymiej sieci sprzedaży, jednak Gutt Vodka nie ma poczucia walki z konkurencją, dlatego że wódki ziołowe i pieprzowe Gutt Vodka wypełniają pewną niezagospodarowaną niszę na polskim rynku. 

W lipcu tego roku Michał Gutt, założyciel marki Gutt, wprowadził na polski rynek trzy odmiany smakowe nowej wódki premium Gutt Vodka – Pepper, Herbal oraz Pure. 

Po kilku miesiącach od wejścia na rynek Gutt Vodka jest od połowy listopada dostępna w ogólnopolskiej sieci delikatesów Alma. Producent wódek Gutt prowadzi zaawansowane rozmowy z innymi sieciami sklepów - zarówno ogólnopolskimi, jaki i regionalnymi. Wódki marki Gutt można też kupić w coraz większej liczbie placówek indywidualnych oraz restauracji.

Wcześniej Pieprzówka produkowana według rodzinnej receptury była już przez kilka lat obecna na polskim rynku. Pod nazwą „Pieprzówka Gutta” można ją było kupić w sklepach sieci „Nalewki i Inne”. Bardzo dobre wyniki sprzedaży sprawiły, że podjęto decyzję o produkcji wódki pod własną marką. Aby tak się stało, koniecznych było kilka lat spędzonych na doskonaleniu procesu produkcji, wyborze dostawców oraz przygotowaniu designerskich butelek i opakowań.

Wszystkie odmiany wódki marki Gutt Vodka wyprodukowane są wyłącznie z polskiego żyta. Receptura Pepper Gutt Vodka oparta jest na sześciu gatunkach pieprzu, podczas gdy smak Herbal Gutt Vodka nadaje macerat z ponad 30 rodzajów ziół i korzeni. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH