Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

III Kongres Branży Spirytusowej: Polska wódka to powód do dumy, a nie wstydu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-07-2016, 10:34
III Kongres Branży Spirytusowej: Polska wódka to powód do dumy, a nie wstydu
III Kongres Branży Spirytusowej zorganizowano w Ministerstwie Rozwoju. fot. Paweł Pawłowski

Polska dyplomacja powinna silniej włączyć się w promocję polskich alkoholi czerpiąc m.in. z doświadczeń brytyjskich. Polska wódka to jeden z nielicznych produktów rolno-spożywczych z ogromnym potencjałem eksportowym, który można sprzedawać w różnych kulturach i regionach świata - to konkluzje płynące z debaty "Alkohol a gospodarka i eksport", która odbyła się podczas III Kongresu Branży Spirytusowej w Ministerstwie Rozwoju.

Wprowadzeniem do debaty było wystąpienie Marka Rozkruta. Partner w firmie Ernst&Young przedstawił szczegółowe wyliczenia dotyczące wpływu branży spirytusowej na gospodarkę na przykładzie firmy Stock Polska. 

Jego zdaniem analizując rolę branży w gospodarce, należy wziąć pod uwagę efekty pośrednie, czyli to jak branża wpływa na inne sektory gospodarki oraz dochody gospodarstw domowych. Jak przyznał, w porównaniu do innych branż w przypadku branży spirytusowej efekt synergii jest wyjątkowo silny. 

- Dla Stock Polska wartość dodana produkcji wynosiła w roku 2011 blisko 200 mln zł. Jednak efekty pośrednie po uwzględnieniu kanału dystrybucji to ponad 400 mln zł, a efekty indukowane łącznie generują wartość dodaną na poziomie 922 mln zł. Każda złotówka wytworzona przez Stock Polska generuje w samym kanale dostaw dodatkowe 1,4 zł a gdyby uwzględnić kanał dystrybucji dodatkowo 3,7 zł - dodał Rozkrut.

Jak dodał Ian Croxford, Chief Operating Officer Stock Polska, firma zainwestowała w Polsce 250 mln zł, a także spędziła 50 tys. godzin szkoląc swoich pracowników.

Uczestnicy panelu odnosili się także do wystąpienia ambasadora Wielkiej Brytanii Jonathana Knotta, który opowiedział o tym jak rząd brytyjski wspiera rodzimych producentów alkoholi mocnych.

- Z zazdrością słyszę jak koledzy ze Scotch Whisky Association mówią, że 90-92 proc. produkcji jest eksportowane poza graniceWielkiej Brytanii. W Polsce jest zaledwie to 1/5 produkcji, a więc mamy dużą przestrzeń do wzrostu eksportu gdyby utrzymać te proporcje. Natomiast bez wsparcia agencji rządowych, rządu i polskiej dyplomacji eksport będzie wzrastał, ale powoli - mówił Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard i prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.

Jak dodał, producenci alkoholi mocnych także wpisują się w trend innowacyjności.

- Wydawałoby się, że przy tradycyjnym produkcie, jakim jest polska wódka brak jest przestrzeni dla innowacyjności. Wpisujemy się w działania proinnowacyjne wprowadzając na rynek nowe produkty, wódki smakowe, które są wytwarzane z surowców pochodzących z określonego regionu Polski o jeszcze wyższej jakości. I te produkty w energooszczędnych opakowaniach proponujemy konsumentom w kraju i zagranicą - dodał Szumowski

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH