Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

III Kongres Branży Spirytusowej: Polska wódka to powód do dumy, a nie wstydu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-07-2016, 10:34
III Kongres Branży Spirytusowej: Polska wódka to powód do dumy, a nie wstydu
III Kongres Branży Spirytusowej zorganizowano w Ministerstwie Rozwoju. fot. Paweł Pawłowski

Polska dyplomacja powinna silniej włączyć się w promocję polskich alkoholi czerpiąc m.in. z doświadczeń brytyjskich. Polska wódka to jeden z nielicznych produktów rolno-spożywczych z ogromnym potencjałem eksportowym, który można sprzedawać w różnych kulturach i regionach świata - to konkluzje płynące z debaty "Alkohol a gospodarka i eksport", która odbyła się podczas III Kongresu Branży Spirytusowej w Ministerstwie Rozwoju.

Wprowadzeniem do debaty było wystąpienie Marka Rozkruta. Partner w firmie Ernst&Young przedstawił szczegółowe wyliczenia dotyczące wpływu branży spirytusowej na gospodarkę na przykładzie firmy Stock Polska. 

Jego zdaniem analizując rolę branży w gospodarce, należy wziąć pod uwagę efekty pośrednie, czyli to jak branża wpływa na inne sektory gospodarki oraz dochody gospodarstw domowych. Jak przyznał, w porównaniu do innych branż w przypadku branży spirytusowej efekt synergii jest wyjątkowo silny. 

- Dla Stock Polska wartość dodana produkcji wynosiła w roku 2011 blisko 200 mln zł. Jednak efekty pośrednie po uwzględnieniu kanału dystrybucji to ponad 400 mln zł, a efekty indukowane łącznie generują wartość dodaną na poziomie 922 mln zł. Każda złotówka wytworzona przez Stock Polska generuje w samym kanale dostaw dodatkowe 1,4 zł a gdyby uwzględnić kanał dystrybucji dodatkowo 3,7 zł - dodał Rozkrut.

Jak dodał Ian Croxford, Chief Operating Officer Stock Polska, firma zainwestowała w Polsce 250 mln zł, a także spędziła 50 tys. godzin szkoląc swoich pracowników.

Uczestnicy panelu odnosili się także do wystąpienia ambasadora Wielkiej Brytanii Jonathana Knotta, który opowiedział o tym jak rząd brytyjski wspiera rodzimych producentów alkoholi mocnych.

- Z zazdrością słyszę jak koledzy ze Scotch Whisky Association mówią, że 90-92 proc. produkcji jest eksportowane poza graniceWielkiej Brytanii. W Polsce jest zaledwie to 1/5 produkcji, a więc mamy dużą przestrzeń do wzrostu eksportu gdyby utrzymać te proporcje. Natomiast bez wsparcia agencji rządowych, rządu i polskiej dyplomacji eksport będzie wzrastał, ale powoli - mówił Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard i prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.

Jak dodał, producenci alkoholi mocnych także wpisują się w trend innowacyjności.

- Wydawałoby się, że przy tradycyjnym produkcie, jakim jest polska wódka brak jest przestrzeni dla innowacyjności. Wpisujemy się w działania proinnowacyjne wprowadzając na rynek nowe produkty, wódki smakowe, które są wytwarzane z surowców pochodzących z określonego regionu Polski o jeszcze wyższej jakości. I te produkty w energooszczędnych opakowaniach proponujemy konsumentom w kraju i zagranicą - dodał Szumowski

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.