Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

III Kongres Branży Spirytusowej: Potrzeba większej współpracy branży i administracji (zdjęcia)

Po blisko dwóch latach kryzysu związanego z podwyżką akcyzy sytuacji w branży spirytusowej powoli się stabilizuje. Producenci są gotowi zwiększyć inwestycje i liczą na rozwój eksportu. Wiele zależy jednak od działań i zrozumienia ze strony nowej administracji. Kluczowe kwestie to ograniczenie dyskryminacji podatkowej, walka z szarą strefą, promocja Polskiej Wódki przez dyplomację oraz zrównoważona polityka zdrowotna.

III Kongres Branży Spirytusowej: Potrzeba większej współpracy branży i administracji (zdjęcia)
Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

- Cieszymy się z zapowiedzi przedstawicieli Ministerstwa Finansów i Ministerstwa Rozwoju o gotowości do większych konsultacji nowych regulacji z branżą, tak abyśmy nie byli zaskakiwani np. drastycznymi zmianami stawek podatku akcyzowego czy nowymi przepisami. Liczymy, że ta współpraca rzeczywiście będzie miała miejsce i przyniesie wiele dobrego nie tylko dla branży. Jesteśmy gotowi do dialogu, również w kwestiach dotyczących zdrowia  –  podkreślił na konferencji Leszek Wiwała, Prezes Zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Obecny na Kongresie Wiesław Jasiński, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, zadeklarował, że rząd nie planuje zmian w stawkach podatku akcyzowego na napoje spirytusowe w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Podkreślił również, że w tym czasie Ministerstwo we współpracy z innymi służbami zintensyfikuje działania prowadzące do uszczelnienia systemu i ograniczenia szarej strefy.

- Wódka jest wciąż jedyną polską marką globalną. Tradycja i znakomita jakość to powody do dumy. Każdy liczący się kraj świata ma swój narodowy alkohol. Wzorujmy się na doświadczeniach innych w zakresie współpracy producentów i dyplomacji. Model brytyjski w Polsce też może zadziałać – wskazał Andrzej Szumowski, Przewodniczący Rady Głównej ZP PPS.

Debata pokazała, że z jednej strony widać dumę z narodowego alkoholu, z drugiej wciąż borykamy się
z negatywnym wizerunkiem z okresu PRL. Polacy pokazują, że wódka jest dla nich ważna – kupując ją na prezent na lotniskach, serwując z okazji świąt, uroczystości rodzinnych czy wizyt zagranicznych gości. Dlatego czas skończyć z negatywnym postrzeganiem i stereotypami.

Eksperci podkreślali, że potrzebna jest mądra edukacja na temat alkoholu. Każdy alkohol może być wpisany w zrównoważony tryb życia, ale każdy może też być spożywany w sposób szkodliwy. Z punktu widzenia zdrowia publicznego nie ma znaczenia czy konsument sięga po piwo, wino, mocne alkohole czy koktajle, ważne, aby zachował umiar, a w niektórych sytuacjach abstynencję. Dane pokazujące zmniejszenie o połowę w ciągu ostatniej dekady liczby wypadków na drogach spowodowanych przez pijanych kierowców świadczą o tym, że połączenie edukacji społecznej (np. kampania „Piłeś? Nie jedź”) i lepszej egzekucji prawa w postaci wzmożonych kontroli Policji przynosi rezultaty. Teraz szczególnie ważne jest ograniczanie dostępu do alkoholu osób nieletnich oraz edukacja na temat zawartości alkoholu w poszczególnych napojach. 

III Kongres Branży Spirytusowej odbył się 22 czerwca w Warszawie w Ministerstwie Rozwoju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Leszek Wiwała RSS ALERT    /    Andrzej Szumowski RSS ALERT    /    rynek alkoholu RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.190.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.