Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Import wina to logistyczne przedsięwzięcie

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-05-2014, 18:12
Import wina to logistyczne przedsięwzięcie

Statystyczny Polak wypija rocznie ponad 3 litry wina i przeważnie wybiera francuskie, czerwone, wytrawne lub półwytrawne wino stołowe. Trzy czwarte Polaków kupuje wina, które kosztują mniej niż 30 zł. Logistyka importu wina napotyka jednak na sporo wyzwań.

Niewielu z nas zdaje sobie sprawę, z jakimi problemami muszą się zmierzyć logistycy, aby umożliwić zakupienie butelki ulubionego trunku w pobliskim sklepie.

Z raportu przygotowanego przez firmę Finelog wynika, że oprócz akcyzy - banderolowanie butelek odbywa się najczęściej u producenta i należy być tu uważnym i dokładnym, aby nie wejść w konflikt ze służbą celną - jednym z takich wyzwań jest np. umiejscowienie winnic.

Wina powstają najczęściej w regionach rolniczych - na wsi, a także w najmniej zurbanizowanych regionach, gdzie dominującą działalnością jest uprawa winorośli i produkcja wina. Takie warunki z pewnością sprzyjają uprawie winogron, utrudniają jednak optymalizację transportu.

Kolejnym wyzwaniem jest rozdrobniony popyt. Mało jest odbiorców, którzy kupują duże partie wina z jednej winnicy. Niewiele jest nawet sklepów, gotowych kupić większe ilości jednego trunku. Najczęściej, aby skompletować zamówienie, należy zebrać wino z kilku winnic rozproszonych na obszarze kilkudziesięciu kilometrów. Konsolidacja i dystrybucja transportów jest więc wyjątkowo skomplikowana.

Sklepy detaliczne nie zamawiają raczej dużych ilości jednego rodzaju wina. Dlatego też na którymś etapie należy skompletować zamówienia dla poszczególnych sklepów. Wymaga to odpowiedniego magazynu i fachowej, odpowiedzialnej obsługi magazynowej.

Inna sprawa to kradzieże z powodu wysokiej wartości produktu. Jeśli założymy, że na palecie zmieści się 500 butelek wina, a każda z nich jest w naszym kraju warta 30 zł, to łatwo policzyć, że mamy tu do czynienia z 15 000 zł. Oczywiście zdarzają się ładunki cenniejsze - tu mamy jednak coś, co może stanowić wartościowy łup dla złodziei.

Jeszcze inna kwestia to warunki transportu i to nie tylko dlatego, że szklane butelki łatwo potłuc. Większość wina przewożona jest bowiem w szklanych butelkach. Nieprofesjonalne zamocowanie ładunku czy nieodpowiednie dla trunku warunki (np. zbyt wysoka temperatura) mogą szybko doprowadzić do bardzo wysokich strat, a praktycy logistyki wina zapewniają, że jeśli przewożone są różne rodzaje wina, to tym, które najczęściej ulega
„zniszczeniu" jest to najdroższe. Nie wolno zapominać też, że w przypadku droższych win często znaczenie dla ich późniejszego smaku ma też temperatura, w jakiej są przewożone.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH