Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Innowacje budują wartość; wzrośnie sprzedaż piw smakowych, rzemieślniczych i regionalnych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2016, 15:30
Innowacje budują wartość; wzrośnie sprzedaż piw smakowych, rzemieślniczych i regionalnych
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Rynek piwa może w 2016 roku oscylować wolumenowo wokół zera, a wartościowo spaść nawet o 1 proc. Wartość rynku będą w tym roku budowały innowacje. Rosnąć będzie sprzedaż piw smakowych, rzemieślniczych i regionalnych – ocenia Tomasz Blawat, prezes Carlsberg Polska.

- Przewidujemy, że wolumen piw na rynku będzie wahał się od minus 0,5 do plus 0,5 proc., wartość rynku wobec ubiegłego roku będzie od minus jeden do zera proc. – mówi Tomasz Bławat.

- Wartościowo rynek jest wciąż poniżej wolumenu. Dalej będzie rosła sprzedaż piw smakowych, rzemieślniczych i regionalnych, a spadać będzie piw mocnych – dodaje.

- Innowacje produktowe i rozwój kultury piwnej to coś, w czym branża upatruje źródeł budowy wartości – mówi również prezes Carlsberg Polska.

Rok 2015 był kolejnym stabilnym rokiem dla całej branży piwowarskiej, która według danych firmy badawczej Nielsen zanotowała wzrost wolumenu o 1,4 proc., zaś wzrost wartości o 0,8 proc.

Podobnie jak w latach poprzednich, rok 2015 stanowił wyzwanie dla branży piwowarskiej, głównie pod kątem budowania wartości, której nie sprzyjają nasycenie rynku (97,8 l/per capita) i zmiana struktury kanałów sprzedaży  z rosnącym udziałem handlu nowoczesnego, choć nadal największym kanałem dystrybucji piwa są małe sklepy. 

Carlsberg Polska to trzeci producent piwa na polskim rynku z udziałem ilościowym w rynku na koniec 2015 roku na poziomie 21,1 proc. (20,21 proc. w 2014 r.) i wartościowym na poziomie 20,4 proc. (19,75 proc. w 2014 r).

W 2015 roku Carlsberg Polska zwiększył sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian.

Carlsberg Polska ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu, zaś łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 714) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH