REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Innowacje budują wartość; wzrośnie sprzedaż piw smakowych, rzemieślniczych i regionalnych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2016, 15:30
Innowacje budują wartość; wzrośnie sprzedaż piw smakowych, rzemieślniczych i regionalnych
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Rynek piwa może w 2016 roku oscylować wolumenowo wokół zera, a wartościowo spaść nawet o 1 proc. Wartość rynku będą w tym roku budowały innowacje. Rosnąć będzie sprzedaż piw smakowych, rzemieślniczych i regionalnych – ocenia Tomasz Blawat, prezes Carlsberg Polska.

REKLAMA

- Przewidujemy, że wolumen piw na rynku będzie wahał się od minus 0,5 do plus 0,5 proc., wartość rynku wobec ubiegłego roku będzie od minus jeden do zera proc. – mówi Tomasz Bławat.

- Wartościowo rynek jest wciąż poniżej wolumenu. Dalej będzie rosła sprzedaż piw smakowych, rzemieślniczych i regionalnych, a spadać będzie piw mocnych – dodaje.

- Innowacje produktowe i rozwój kultury piwnej to coś, w czym branża upatruje źródeł budowy wartości – mówi również prezes Carlsberg Polska.

Rok 2015 był kolejnym stabilnym rokiem dla całej branży piwowarskiej, która według danych firmy badawczej Nielsen zanotowała wzrost wolumenu o 1,4 proc., zaś wzrost wartości o 0,8 proc.

Podobnie jak w latach poprzednich, rok 2015 stanowił wyzwanie dla branży piwowarskiej, głównie pod kątem budowania wartości, której nie sprzyjają nasycenie rynku (97,8 l/per capita) i zmiana struktury kanałów sprzedaży  z rosnącym udziałem handlu nowoczesnego, choć nadal największym kanałem dystrybucji piwa są małe sklepy. 

Carlsberg Polska to trzeci producent piwa na polskim rynku z udziałem ilościowym w rynku na koniec 2015 roku na poziomie 21,1 proc. (20,21 proc. w 2014 r.) i wartościowym na poziomie 20,4 proc. (19,75 proc. w 2014 r).

W 2015 roku Carlsberg Polska zwiększył sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian.

Carlsberg Polska ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu, zaś łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników.

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 730) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 199)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH