Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Innowacyjność to kierunek dla rozwoju sektora piwa w Polsce

Polski rynek piwa jest już stabilny, dojrzały oraz nasycony, ale także konkurencyjny i innowacyjny. Innowacyjność jest właśnie kierunkiem rozwoju dla tej branży w Polsce - ocenia Tomasz Bławat, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. W 2014 roku browary w Polsce wprowadziły na rynek ok. 500 nowości.

Innowacyjność to kierunek dla rozwoju sektora piwa w Polsce
Tomasz Bławat, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie (fot. mat.pras.)

- Innowacyjność jest kierunkiem rozwoju branży. Nie należy się spodziewać organicznego wzrostu kategorii, ale jest szansa na skompensowanie tego organicznego spadku, co pozwoli utrzymać konsumpcję na obecnym poziomie - mówi Tomasz Bławat.

- W 2014 roku doliczyliśmy się wprowadzenia na rynek ok. 500 nowości w tej kategorii i jest duża szansa, że w tym roku to będzie powtórzone - dodaje.

W roku 2014 rynek piwa ustabilizował się. Branża piwowarska zanotowała spadek wartości sprzedaży o 0,6 proc., który został skompensowany wzrostem ilościowym sprzedaży o 0,8 proc. według danych firmy badawczej Nielsen.

W 2015 roku związek spodziewa się utrzymania wolumenów kategorii na poziomie zbliżonym do roku 2014 przy niewielkim spadku wartościowym sprzedaży.

Rynek piwa w dalszym ciągu jest bardzo konkurencyjny, co zaowocowało dużą ilością innowacji. Producenci piwa przygotowali atrakcyjne oferty produktowe - w sumie na rynku pojawiło się ponad 500 nowości.

W przyszłości przewidujemy organiczny spadek rynku piwa spowodowany czynnikami demograficznymi (starzenie się społeczeństwa). Może to zostać skompensowane przez innowacje i nową ofertę produktową w kategorii, gdyż podobnie jak w całej Europie obserwujemy zmieniające się preferencje konsumenckie - poszukiwanie nowych smaków.

W 2014 roku tylko o 1,1 proc. wzrósł rynek tzw. lagerów, natomiast o ponad 11 proc. powiększył się udział sprzedaży piw smakowych, pszenicznych i specjalności.

Spada wolumen piw mocnych (-7,3 proc. w 2014 roku), z powodu wzrostu popularności piw o niższej zawartości alkoholu.

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce. Reprezentuje członków w relacjach z administracją rządową i samorządową, organizacjami społecznymi oraz związkami zawodowymi działającymi w przemyśle piwowarskim.

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie należy do europejskiej organizacji The Brewers of Europe (Browary Europejskie).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Bławat RSS ALERT    /    Browary Polskie RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT

KOMENTARZE (9)

  • polecam_obejrzec 2015-03-31 17:55:35
    watch?v=BFgQVeOKyNY
  • TomAsh 2015-03-31 18:09:15
    Do autora: W 2014 roku browary w Polsce wprowadziły na rynek ok. 500 nowości. zatem ile wypuściły browary zrzeszone w ZPPP? A o crafcie Pan autor nie słyszał?
  • Nickel 2015-03-31 18:50:01
    Browary rzemieślicze wypuściły 470 innowacyjnych piw. Reszta to \"innowacyjne\" sikacze wieeelkich koncernów. Polecam najnowszy film Kopyry z blogu blog kopyra com
  • Marcin_W 2015-03-31 19:43:19
    Dlaczego nie ma tu słowa o piwnej rewolucji? To nie są Wasze zasługi! Wstyd!
  • gość_niedzielny 2015-03-31 21:02:33
    Dawno większej ściemy nie widziałem :) O crafcie ani słowa.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.12.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.