Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Internauci piją różny alkohol w zależności od pory roku; dyskutują o piwie

  • Autor: portalspozywczy.pl/IRCenter
  • Data: 30-07-2015, 10:17

Przedstawiane przez internautów trendy w konsumpcji alkoholu są powiązane ze zmieniającymi się porami roku. Jednak większość dyskusji w social media dotyczy konsumpcji piw - wynika z raportu firmy IRCenter, która przeanalizowała zjawisko digital drinking w celu zbadania, w jaki sposób i co piją użytkownicy social media.

W sezonie letnim alkohol jest elementem relaksu i zabawy w gronie przyjaciół, natomiast zima to czas studenckich imprez i świętowania karnawału. Wzmożone dyskusje o spożywaniu alkoholu można zaobserwować w miesiącach wakacyjnych oraz w grudniu i styczniu, gdy występuje wiele okazji do spożywania alkoholu (święta, Nowy Rok, karnawał), ale też internauci deklarują noworoczne zmiany nawyków.

Sezonowość dyskusji w social media objawia się również wzrostem znaczenia dyskusji o trunkach wysokoprocentowych wraz z obniżającą się temperaturą – wina, wódki i alkohole kolorowe największą popularnością cieszą się na jesień i w zimę.

Dyskusje w serwisach ze zdjęciami 

Naturalną przestrzenią dyskusji dla większości rodzajów alkoholi pozostają serwisy koncentrujące się na zdjęciach, co przejawia się przede wszystkim aktywnością użytkowników na Instagramie w tym temacie. Internauci chętnie publikują tam swoje zdjęcia dokumentujące czas spędzany w gronie znajomych, któremu towarzyszy alkohol. Najmniej liczną grupę stanowią internauci, którzy piszą o spożywaniu alkoholu w samotności. Odbywa się to najczęściej w domowym zaciszu, a alkohol jest dodatkiem do drinków i herbaty na przeziębienie. Użytkownicy przyznający się do picia w pojedynkę zazwyczaj odnoszą się też do konkretnej sytuacji warunkującej to zachowanie, jak np. samotność, choroba, czy zły nastrój. Spożywanie samemu wysokoprocentowych trunków bez podania przyczyny często spotyka się z krytyką ze strony innych Internautów.

Ulubione alkohole internautów

Ponad połowa wszystkich dyskusji o konsumpcji alkoholu w ostatnim roku odnosiła się do piwa. Jest to związane z panującym trendem konsumenckim, zgodnie z którym internauci coraz częściej poszukują regionalnych i nietypowych piw, odchodząc jednocześnie od produktów międzynarodowych koncernów.

Dużą aktywnością w tym temacie wykazują się blogerzy piwni oraz użytkownicy piwnych forów internetowych, na których toczą się dyskusje o przewadze trunków regionalnych nad masowymi.

Jako drugie, w dyskusjach online (zwłaszcza na Instagramie) najczęściej pojawia się wino, które w dużej mierze występuje jako element damskich spotkań z przyjaciółkami i kobiecego stylu życia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH