Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jakubiak: Trzeba uświadamiać Polakom, że kapitał ma narodowość

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2016, 14:23
Jakubiak: Trzeba uświadamiać Polakom, że kapitał ma narodowość
Marek Jakubiak, fot. Paweł Pawłowski

- Nie wiedzieć czemu urzędnicy za wszelką cenę starają się udawać, że zasada patriotyzmu ekonomicznego ich nie dotyczy. Jednak to właśnie państwo za pomocą różnego rodzaju kampanii informacyjnych powinno promować polskie produkty jako zdrowe, świeże, tradycyjnie wykonane i dobrej jakości - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marek Jakubiak, prezes Grupy Browary Regionalne Jakubiak i poseł Kukiz '15.

Jak wynika z raportu "Patriotyzm konsumencki Polaków?" Open Research, spośród wszystkich kategorii produktów największą uwagę na pochodzenie Polacy zwracają w przypadku artykułów spożywczych. "Polskość" nabywanej żywności ma znaczenie dla 64 procent konsumentów. Najczęściej bywa ona rozumiana jako polsko brzmiąca nazwa, a nie miejsce wytworzenia towaru, czy polski kapitał stojący za daną firmą.

Według definicji Marka Jakubiaka patriotyzm gospodarczy obejmuje trzy elementy: producenta, konsumenta, ale też i państwo polskie, które jest pomiędzy nimi ważnym spoiwem.

- Wszystkie te segmenty powinny być przekonane o konieczności promowania własnego, czyli polskiego, w Polsce wyprodukowanego i sprzedawanego produktu - dodaje.

Zdaniem prezesa Grupy Browary Regionalne Jakubiak Polakom trzeba uświadamiać, że kapitał ma narodowość.

- Dobitnie udowodnił  to ostatni kryzys finansowy. Zachodni  inwestorzy prowadzący biznes w Polsce będą robić wszystko, by zarobione pieniądze wyprowadzać do swoich ojczyzn, a nie inwestować w Polsce. Dodam, że wcale się im nie dziwię. Polacy, którzy pracują w Anglii, Irlandii czy w Niemczech również tak robią. Dlatego też trzeba dbać o naszych, polskich inwestorów i traktować ich ze szczególną troską - mówi.

Jakubiak podkreśla, że zarządzanej przez niego spółce udało się złamać pewne tabu, które zachodnie koncerny starały się za wszelką ceną utrzymać.

- Myślę tu o określeniu „piwny patent”, odbieranym jako coś gorszego, tańszego, prymitywnego. To browarowi Ciechan udało się - nie tylko moimi rękami - złamać tę degradację polskiego wyrobu i od tego ruszyła prawdziwa lawina, która tylko wciągu roku zabrała 10 proc. rynku koncernom. Podkreślam, że powrót konsumentów do piw regionalnych z polskich browarów jest zauważalnym trendem. Co nadal nie zmienia faktu, że 90 proc. udziałów w rynku jest nadal w rękach koncernów - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (11)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • para dyg mat 05-07-2016, 13:21:
Po przemianach prezydentem Szczecian zostal Jurczyk ktory stwierdzil ze dopoki on jest prezydentem zaden Niemiec nie zarobi w Szczecinie, nawet zerwal podpisane juz umowy. Szczecin do dzis nie moze sie odbic, po dwoch latach jego prezydentowania w referendum o odwolanie go z funkcji glosowalo 94% glosujacych a w nastepnych wyborach nie przekroczyl progu 3%.
Szczecin zostal skutecznie wyleczony z demagogi i populizmu,
  • Ryszard 17-05-2016, 18:14:
Dobrze więc. Silosy słodowe - firma Michał, Wysokie Mazowieckie. Warzelnia - firma Hydro Instal, Ostrołęka. O pozostałych browarach nic nie wiem, bo już działały jak zacząłem się tym interesować.
  • Bartek 17-05-2016, 15:35:
Nie wiem gdzie widzisz w mojej wypowiedzi nonszalancję i ironię, ale naprawdę liczyłem na odpowiedź. Rzetelną.

Zobacz wszystkie komentarze (11)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 139) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.