Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jantoń: Cydr ważną kategorią produktową, zwiększymy udział w tym rynku

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-03-2015, 13:14
Jantoń: Cydr ważną kategorią produktową, zwiększymy udział w tym rynku
Jacek Jantoń, prezes Grupy Jantoń fot. spółka Jantoń

Cydr staje się ważną kategorią produktową, a rosyjskie embargo na jabłka tylko wzmocniło ten trend w Polsce - ocenia prezes firmy Jantoń, dystrybutora i producenta win. Jantoń chce mieć za kilka lat 25 procent udziału w tym rynku w Polsce.

- Obserwujemy, iż cydr staje się ważną kategorią produktową. Embargo na jabłka tylko wzmocniło ten proces - mówi Jacek Jantoń, prezes Grupy Jantoń.

- Szacujemy, że w ciągu trzech lat kategoria ta urośnie do 50 mln litrów. Nasz cel, to mieć w niej 25-procentowy udział sprzedaży - dodaje.

Z raportu przeprowadzonego przez KPMG Sp. z o.o. w 2014 roku wynika, że niemal 3,5 mln dorosłych Polaków pije cydr kilkakrotnie w ciągu roku. Szacunki wskazują, że jego sprzedaż może sięgnąć nawet 90 mln l wciągu najbliższych 5 lat.

Z raportu KPMG wynika też, że przeciętny dorosły Polak w 2013 roku kupił 5,5 litra wyrobów winiarskich, wydając na nie równowartość 27 euro.

Dla porównania przeciętny dorosły Czech kupił 21,4 litra tychże wyrobów (wydając 104 euro), a Słowak 19,1 litra o wartości 145 euro. To pokazuje, jak duży potencjał ma polski rynek winiarski oraz, że przy innowacyjnych inwestycjach daje on spore możliwości przychodu.

Firma Jantoń, która powstała w 1976 roku, jest jednym z największych producentów, importerów i dystrybutorów branży winiarskiej w Polsce, a w jej ofercie znajdują się
m.in.: wina gronowe, wina musujące, wermuty, wina grzane, ekologiczne, deserowe, owocowe, cydry, napoje niskoalkoholowe oraz drinki RTD.

Jantoń jest producentem takich marek jak: Kadarka Prestige, Celebro, Aronica, Zbójeckie Grzane czy Cydr Dobroński.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Albert 04-03-2015, 10:06:
W Niemczech, Francji butelka cydru kosztuje 1 euro, a w Polsce 2. Cydr ma tylko 4,5 % alkoholu, a piwo pow. 5. Żadną miarą nie są to zachęcające porównania.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 080) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH