Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Janusz Palikot: Browar Tenczynek zwiększy sprzedaż 4-krotnie w 2019, a w 2020 ją podwoi i ruszy z produkcją okowity

Browar Tenczynek, który obecnie należy do Janusza Palikota, chce dwukrotnie zwiększyć sprzedaż w 2020 roku – do 50 tys. hektolitrów piwa - wobec planowanych na 2019 rok 22-23 tys. hektolitrów piwa. Pod koniec 2020 r. ruszy też produkcja staropolskiej gorzałki – okowita – w ramach nowoutworzonej spółki Tenczyńska Okovita.

Janusz Palikot: Browar Tenczynek zwiększy sprzedaż 4-krotnie w 2019, a w 2020 ją podwoi i ruszy z produkcją okowity
Janusz Palikot fot. portalspozywczy.pl

Janusz Palikot, który wiele lat temu działał w branży alkoholi, a następnie zajął się polityką, w marcu 2018 roku kupił od Grupy BRJ Marka Jakubiaka historyczny browar w Małopolsce – Browar Tenczynek.

- Gdy kupiłem Browar Tenczynek od pana Jakubiaka, jego zdolności produkcyjne wynosiły ok. 30 tys. hektolitrów rocznie, ale osiąganie rentowności następuje przy poziomach około 50-100 tys. hektolitrów rocznie. Dlatego, gdy w marcu odkupiłem ten browar, to zwiększyłem jego zdolności i w przyszłym roku będzie on w stanie wyprodukować ok. 100 tys. hektolitrów rocznie – mówi Janusz Palikot, który jest prezesem nowej spółki Tenczyńska Okovita SA oraz jej spółki-matki Manufaktura Piwa, Wódki i Wina SA. 

Dodaje, że rok 2019 Browar Tenczynek zakończy produkcją na poziomie 22-23 tysiące hektolitrów piwa (4-5 mln półlitrowych butelek) co oznacza 4-5-krotny wzrost wobec 2018 roku.

- W 2020 roku mamy zamiar dojść do poziomu 50 tys. hektolitrów piwa – zdradza Janusz Palikot.

Mówi też, że w tym roku na rynek zostało wprowadzone piwo leżakowane Imperial Sout, a jego produkcja ma być kontynuowana w ramach nowoutworzonej spółki Tenczyńska Okovita. Spółka ta będzie produkowała piwa leżakowane, ale też staropolską wódkę – okowita. - Będziemy produkowali wódkę Okowita z ziarna słodowanego ziarna, tak jak się robi whisky, dzięki temu będzie ona miała głębię smaku – mówi Janusz Palikot.

Russian Imperial Stout (RIS)

Dodaje, że na inwestycje związane z rozpoczęciem produkcji okowity i kontynuacji produkcji piw leżakowanych potrzebuje finansowania, dlatego sięgnie po tzw. crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe, w ramach którego chce zebrać ok. 4,2 mln zł. Planowany start zbiórki społecznościowej to przełom października i listopada tego roku. – Całkowitą wartość inwestycji wraz ze środkami obrotowymi na pierwszy rok działalności szacujemy na 4,2 mln zł i taki będzie cel zbiórki – mówi Janusz Palikot.

I dodaje, że pierwsze okowity pojawią się pod koniec 2021 roku, ale wcześniej – w okolicach października-listopada 2020 roku powinny pojawić się pierwsze piwa leżakowane.

- W pierwszym roku zakładamy produkcję około 700 tys. butelek 0,5-0,7 litra okowity. Będzie to Okowita tradycyjna oraz druga kraftowa wódka – mówi Janusz Palikot.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    Janusz Palikot RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    piwa leżakowane RSS ALERT    /    piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    Browar Tenczynek RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    okowita RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.131.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.