Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Janusz Palikot chce zrobić rewolucję na rynku alkoholi (wideo)

Janusz Palikot, który kupił w 2018 roku Browar Tenczynek i produkuje tam piwa, a wkrótce zacznie produkcję staropolskiej wódki okowita, chce zrobić rewolucję na rynku ciężkich alkoholi. Ocenia, że wódki kraftowe mogą zdobyć nawet kilka procent udziału w polskim rynku wódki i byłby to przełom, podobnie jak stało się na rynku browarów, gdzie piwa rzemieślnicze i lepszej jakości odebrały dużym koncernom część rynku. Janusz Palikot szykuje się też do produkcji wina.

Janusz Palikot chce zrobić rewolucję na rynku alkoholi (wideo)
Janusz Palikot fot. PTWP

W ostatnich dniach października wystartowała kampania crowdfundingowa nowej spółki Janusza Palikota – Tenczyńska Okovita. Cel kampanii na Crowdway.pl to 4,18 mln zł, a środki mają być przeznaczone na zakup maszyn do destylacji, rozwój browaru i budowę taproomu. Niegdyś okowita produkowana była wyłącznie w celach leczniczych, z czasem stała się wysokoprocentowym napojem alkoholowym. Zazwyczaj była destylowana trzy razy. Po pierwszej destylacji nazywana była brantówką, po drugiej – szumówką, a po trzeciej stawała się okowitą. Janusz Palikot – prezes spółki – planuje umieszczenie w Browarze w Tenczynku instalacji do destylacji słodu i zbóż w celu produkcji okovity wedle receptur z XIX w. w sposób rzemieślniczy. Będzie to pierwsza instalacja tego typu w Polsce.

Społeczność buduje produkt

Jak idzie crowdfunding, czyli zbieranie środków na finansowanie biznesu związanego z Browarem Tenczynek?

- Browar kupiliśmy półtora roku temu, ale teraz powołaliśmy nową spółkę, spółkę-córkę Tenczyńską Okovitę i to jest nowy projekt. Na to zbieramy w ramach crowdfundingu 4,2 mln złotych i chcemy zrobić w pewnym sensie rewolucję na rynku ciężkich alkoholi, czyli zrobić wódkę tak jak się robiło w XIX wieku i jeszcze na początku XX wieku, czyli ze słodu, ze tego co zostaje po fermentacji piwa i także z samego piwa, ale oczywiście wykorzystując też to co dziś już potrafimy nowego zrobić pod wpływem rozwoju techniki – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Janusz Palikot, który jest prezesem spółki Tenczyńska Okovita i Manufaktura Piwa, Wódki i Wina.

- Taka Okowita była robiona w Browarze w Tenczynku i jesteśmy po pierwszym tygodniu crowdfundingu, który rozpoczął się w ubiegłym tygodniu we wtorek o godz. 16tej.  W tej chwili zebraliśmy 500 tys. złotych i wydaje się, że to jest wspaniały wynik w tak krótkim czasie i jednocześnie prowadzimy bardzo obiecujące rozmowy z takimi potencjalnymi większymi inwestorami, którzy chcą zainwestować trochę większe pieniądze, kilkaset tysięcy złotych. Nie chcę zapeszać, bo pycha jest ostatnią cechą jaką powinno się mieć, ale wydaje mi się, że zbierzemy te pieniądze i że jesteśmy na najlepszej drodze, żeby to zrobić rekordowo szybko - dodaje.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    okowita RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    crowdfunding RSS ALERT    /    Janusz Palikot RSS ALERT    /    Browar Tenczynek RSS ALERT    /    Tenczyńska Okovita RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.176.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.