Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Janusz Palikot na XII FRSiH: Marki mają swoją drogę życia

Marki maja swoją określoną drogę życia i muszą dbać o rozwój, co może nieco przypomina stosunki międzyludzkie - wynika z wypowiedzi Janusza Palikota podczas debaty „Koniec ery NO NAME. Budowa marki więcej znaczy niż stworzenie produktu” w ramach XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Janusz Palikot na XII FRSiH: Marki mają swoją drogę życia
Janusz Palikot

- W roku 1991 byłem prezesem i właścicielem firmy Ambra – obecnie notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych - i wtedy zrobiliśmy pierwszą partię wina musującego Dorato. To były zupełnie inne czasy i nie było wtedy problemu ze sprzedażą czegokolwiek. I jeśli chodzi o markę to zastanawialiśmy się wtedy co jest ważne dla konsumentów, na co ludzie zwracają uwagę kiedy kupują wino musujące – czy jest to marka, czy cena czy może kształt butelki – mówił Janusz Palikot.

- Byliśmy mocno zaskoczeni i w szoku, gdy agencja marketingowa przyniosła nam zebrane informacje, że najważniejsze wtedy było dla konsumentów, aby drucik na szyjce butelki nie łamał się przy otwieraniu i żeby nie powodowało to wzburzenia się wina, które potrafiło „wybuchnąć”. To były jeszcze właśnie czasy „no name” – mówił Janusz Palikot.

- Jednak zaledwie pięć lat później, w roku 1996 roku odkupiliśmy markę CinCin od Andrzeja Pawelca i  to był zakup samej marki, bez fabryki, bez ziemi, bez zakładu produkcyjnego. I dziś produktów od Andrzeja Pawelca już nie ma, a marka CinCin wciąż istnieje i ma nawet ogromne udziały w rynku. Dla mnie marka i konsolidowanie marki było kluczowe - dodał.

- Muszę wspomnieć, że wtedy zakup marki CinCin zwrócił nam się po około roku. Marki mają więc swoją określoną drogę życia, musza się odnawiać, odświeżać, odmładzać,  trochę tak jak ludzie, stąd może trochę to przypomina stosunki międzyludzkie (…) Najłatwiej sprzedają się te produkty, do których ludzie mają stosunek emocjonalny – mówił też Janusz Palikot, który w 2018 roku odkupił Browar Tenczynek od Marka Jakubiaka.

Janusz Palikot zwrócił też uwagę, że w trakcie debaty rozgorzała ciekawa dyskusja na temat tego co to znaczy marka, a z drugiej strony także na temat tego co to jest charakter społeczny marki.

- Czyli że marka to też relacja społeczna, nie tylko jej cechy przedmiotowe, ale też to, jak odpowiada na cechy społeczne i jak się w tym zakorzenia. Marki próbują coraz mocniej budować się poprzez kampanie społeczne, bo chcą zbudować społeczny charakter oraz to żeby odpowiadało to społecznym trendom. Bardzo ważne jest to spotkanie tych dwóch perspektyw – czyli tej rzeczowej perspektywy marki oraz tej związanej z relacjami społecznymi marki - mówił też Janusz Palikot. 

Janusz Palikot chce rozpocząć w Browarze Tenczynek produkcję staropolskiej wódki okowita w ramach nowoutworzonej spółki Tenczyńska Okovita i obecnie zbiera na ten cel środki finansowe poprzez tzw. Crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe, a w ten sposób konsumenci mogą też przyczyniać się do budowy marki i współtworzyć markę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    crowdfunding RSS ALERT    /    Janusz Palikot RSS ALERT    /    Browar Tenczynek RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT    /    Tenczyńska Okovita RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 66.249.64.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.