Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jean-Noel Reynaud już nie jest prezesem Marie Brizard Wine&Spirits; grupa ma nowego szefa

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-03-2018, 09:02
Jean-Noel Reynaud już nie jest prezesem Marie Brizard Wine&Spirits; grupa ma nowego szefa
Jean-NoeL Reynaud, były prezes grupy MBWS fot. mbws.com

Rada dyrektorów grupy Marie Brizard Wine and Spirits (MBWS)  po posiedzeniu 2 marca postanowiła tymczasowo mianować Benoita Héraulta, obecnego przewodniczącego zarządu grupy, na stanowisko prezesa (CEO), po tym jak kadencję prezesa zakończył Jean -Noël Reynaud. W Polsce trwa audyt i przesunięta zostaje data publikacji całorocznych wyników finansowych za 2017 r.

Aby wykonać to zadanie, Benoît Hérault będzie polegać na wszystkich członkach Komitetu Wykonawczego, w szczególności na Stéphane Laugery, obecnym sekretarzu generalnym i dyrektorze prawnym Grupy, mianowanym 2 marca na stanowisko wiceprezesa odpowiedzialnego za organizację Grupy.

Rada Dyrektorów jednocześnie zatrudniła agencję pośrednictwa pracy do wyłonienia nowego prezesa i dyrektora generalnego Grupy. Po wyłonieniu nowego prezesa, kierownictwo Grupy ponownie powróci do posiadania dwóch oddzielnych osób na stanowiskach przewodniczącego zarządu oraz prezesa zarządu.

Obowiązkiem nowego prezesa będzie określenie nowego planu strategicznego dla grupy, który będzie musiał być podany w ciągu pierwszych kilku miesięcy jego kadencji.

Rada Dyrektorów podkreśliła, że docenia działalność Jeana-Noela Reynaud od czasu jego przybycia w maju 2014 roku i jego wkład w zarządzanie procesami racjonalizacyjnymi i optymalizacyjnymi Grupy, a także w stworzenie struktury zespołów zarządzających grupy.

Trudny rynek polski 

Spółka podała też, że audyt procesów sprzedażowo-księgowych prowadzonych w Polsce nadal trwa. W związku z tym data publikacji wyników rocznych za 2017 rok została zmieniona na poniedziałek, 30 kwietnia, w celu umożliwienia zespołowi finansowemu Grupy przeprowadzenia niezbędnych prac w celu zamknięcia ksiąg rachunkowych. - W razie potrzeby datę sprawozdawczą można zmienić - podano.

- Rada Dyrektorów nadal wierzy w potencjał Marie Brizard Wine & Spirits i jednomyślnie potwierdza swoje zaangażowanie w obsługę wszystkich akcjonariuszy spółki – zaznacza też spółka.

- Rada Dyrektorów podtrzymuje również zaufanie do Komitetu Wykonawczego Grupy i i przekonanie, że umożliwi on powrót do dynamicznego wzrostu zyskowności – podkreśla też spółka.

Wcześniej Marie Brizard Wine & Spirits (MBWS), właściciel m.in. Krupnika i wódki Sobieski, wieloletni gracz numer trzy na polskim rynku alkoholi mocnych, odnotował 75-procentowy spadek sprzedaży za ostatni kwartał 2017 roku w Polsce, podczas gdy niemal na całym świecie statystyki firmy były całkiem dobre. Władze tłumaczyły to m.in. wojną cenową na polskim rynku. Nieco lepiej wypadły statystyki za cały 2017 rok, chociaż i tu nie było czym się chwalić - wyniki w Polsce były gorsze o 28 proc. Z raportu finansowego wynikało, że całoroczna sprzedaż alkoholi MBWS w Polsce w 2017 roku wyniosła 47,1 mln euro, czyli o 17 mln euro mniej niż w 2016 roku. Cała ta różnica powstała tylko w czwartym kwartale, w którym przychody spadły z 23 mln do 6 mln euro.

Marie Brizard Wine and Spirits to producent i dystrybutor szerokiej gamy win i alkoholi mocnych działający przede wszystkim w Europie i Stanach Zjednoczonych w oparciu o silne spółki lokalne.  W portfolio grupy MBWS znajdują się takie wiodące marki alkoholi jak m.in.: scotch whisky William Peel, wódki Sobieski i Krupnik, a także wina owocowe Fruits and Wine, likiery Marie Brizard i Cognac Gautier. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

  • BiałaDama 19-03-2018, 08:33:
Naprawdę duża strata dla MBWS - zostało jeszcze tyłe do roz...nia
  • były 10-03-2018, 12:59:
Cyt. Sławomira : "Duża strata dla MBWS, odszedł strateg, wizjoner i przewodnik. Wprowadził nowoczesne procedury zarządzania, pierwszy zdefiniował strategię dla grupy. Zbudował silne, doświadczone zespoły menadżerskie na całym świecie.Wprowadził nowe marki, kanały dystrybucji i strategiczne alianse." Gdzie jest Sobieski po latach rządów JNR i kolegów ??? firma prawie zniknęła z rynku, dział sprzedaży w rozsypce, audyt też chyba nie poprawi notować JNR. Mogłeś zacytować klasyka " Łubudubu , łubudubu niech nam żyje prezes naszego klubu, niech żyje nam , to mówiłem ja Sławomir C ."
  • Bruno 08-03-2018, 16:04:
Wcale nie dziwią mnie wielkie spadki MBWS... Żeby handlować w PL wódką trzeba mieć pojęcie o polskim rynku, zatrudniać polskich fachowców, którzy ten rynek mają w małym palcu. Otoczenie się koleżkami w drogich garniturach z FR sukcesu jak widać nie gwarantuje.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.