Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jest szansa na rozwój kategorii polskich miodów pitnych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2016, 11:16
Jest szansa na rozwój kategorii polskich miodów pitnych
Jerzy Kwaśniewski, prezes ZP PRW fot. PRW

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa liczy, że nadanie znaku Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS) dla miodów pitnych niesyconych wpłynie na promocję całej kategorii miodów pitnych, a co za tym idzie na rozwój tego segmentu rynku.

ZP Polska Rada Winiarstwa skierował 12 kwietnia do ministra rolnictwa wniosek o nadanie miodom pitnym niesyconym znaku GTS, którym cieszą się już od 2008 roku miody pitne sycone.

- Czynniki wpływające na wzrost rynku są związane głównie z  kwestią dotarcia z informacją do konsumenta. Przy analizie danych (…) dotyczących wielkości krajowej produkcji, wyraźnie widać jaki wpływ miało nadanie miodom syconym statusu GTS – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Kwaśniewski.

- Polska Rada Winiarstwa wystąpiła do MRiRW z wnioskiem o znak GTS również dla miodów niesyconych.  Wierzymy, że znak będący marką wyróżniającą tradycyjne produkty jakościowe, byłyby wielką wartością i dałby szansę na promocję całej kategorii miodów pitnych - dodaje.

Od 2008 roku producenci miodów pitnych syconych mają możliwość wyróżniania swoich produktów znakiem GTS, natomiast miody pitne niesycone są pozbawione tej możliwości.

Znak GTS, będący marką wyróżniającą tradycyjne produkty jakościowe, byłby wielką wartością dla miodów niesyconych i dałby im szansę na dodatkową promocję zarówno w kraju jak i zagranicą.

Polska jest największym na świecie producentem miodów pitnych wytwarzanych tradycyjnymi metodami. Najbardziej dotkliwe ograniczenie rozwoju tej kategorii, to brak możliwości reklamy obowiązujący całą branżę winiarską.

GTS (Gwarantowana Tradycyjna Specjalność) to europejski znak jakości nadawany produktom, których skład i sposób produkcji odpowiada tradycyjnej praktyce, lub które zostały wytworzone z tradycyjnie stosowanych surowców. Jest elementem europejskiego systemu oznaczeń, mającego na celu promocję wyjątkowych produktów o wysokiej jakości, powiązanych z tradycją i środowiskiem, w którym powstają.

Z danych KPMG wynika, że Polacy sięgają po miody wyłącznie okazjonalnie. W ciągu 12 miesięcy do czerwca 2015 r. trunek ten piło zaledwie 27 proc. dorosłych Polaków. Najczęściej okazją są spotkania rodzinne lub towarzyskie, choć często Polacy sięgają po miód także bez szczególnej okazji. Pozostali konsumenci twierdzą najczęściej, że nie mieli okazji do spróbowania miodu pitnego. Tylko co czwarty konsument z tej grupy twierdzi, że miód pitny mu nie smakuje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ada 05-05-2016, 16:16:
Ale lepsze w smaku są sycone :) Mówię to po wielu latach niesycenia i sycenia. Chociaż niesycony Jaros zły nie jest :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH