Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

JF Hillebrand o potrzebach i wyzwaniach łańcucha dostaw rynku napojów i alkoholi

Grupa JF Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, kilka razy w roku wnikliwie analizuje zmieniające się potrzeby i wyzwania tej branży, aby dostosować łańcuchy dostaw do potrzeb klientów. Polski oddział JF Hillebrand przygląda się bacznie rozwojowi rynku krajowego oraz europejskiego. Największe zmiany obserwuje w obsłudze logistycznej drogich alkoholi, zarówno mocnych trunków jak i win, dostarczanych do / z odległych miejsc świata.

JF Hillebrand o potrzebach i wyzwaniach łańcucha dostaw rynku napojów i alkoholi
Ellina Lolis, country manager JFHillebrand fot. materiały prasowe

Według raportu Euromonitor International 2018 sprzedaż alkoholi mocnych w Polsce w roku 2017 wzrosła o 1  proc., osiągając wolumen 361 mln litrów. Prognozy wskazują utrzymanie tego poziomu wzrostu aż do roku 2022. Natomiast raport zwraca uwagę na zmiany preferencji zakupowych poszczególnych produktów. Cena nie jest już najważniejszym czynnikiem, który wpływa na wybór asortymentu. W grupie mocnych trunków, coraz więcej Polaków dokonuje zakupu tych droższych np. whisky, a część z nich kupuje ten alkohol w ramach inwestycji, co wpływa na organizację i logistykę jego dostaw.

- Coraz częściej organizujemy, zindywidualizowane transporty unikatowych gatunków whisky z Japonii lub Tajwanu (transportem lotniczym, w specjalnych opakowaniach, w systemie door-to-door, z weryfikacją dokumentów). Co ciekawe ta tendencja wzrostowa sprzedaży mocnych alkoholi spowodowała też zmiany na polskim rynku produkcyjnym. Jeden z browarów w naszym kraju wyprodukował pierwszą w 100 proc. polską whisky. Na początku tylko 2 tys. butelek. Jednakże może być to impulsem dla innych, który spowoduje wzrost produkcji, a co za tym idzie, eksport polskiej whisky do różnych krajów, mimo że potrzeba trochę czasu, by zyskała ona popularność i wyrobiła swoją markę na świecie – mówi Ellina Lolis, country manager, JF Hillebrand Poland.

Świat ekskluzywnych win - Wine Tourism

Podobną sytuację można zaobserwować w sprzedaży wina, która według wyliczeń  Euromonitor International 2018 wzrosła w Polsce o 3 proc. i wyniosła 250 mln litrów w 2017 roku, a prognozy do 2022 roku wskazują, że liczba ta osiągnie poziom 293 mln litrów. Tak, jak w przypadku whisky, tak samo na rynku wina, coraz wyższy poziom życia Polaków spowodował zjawisko „premiumisation”, co oznacza, iż konsumenci chętnie zapłacą więcej, ale za lepszą jakość. Rynek koneserów wina stale więc rośnie i obejmuje różne zakątki świata, a wynika to również z tego, że coraz więcej Polaków podróżuje niejednokrotnie w celach degustacji i zakupu ciekawych, nowych win. Po tym, jak zapasy się kończą konsumenci chcą je zakupić, ale już na miejscu, co wpływa również na rozwój kierunków transportowych i usług logistycznych, często „szytych na miarę”. Chile, Argentyna, RPA, Nowa Zelandia, USA, to tylko niektóre kraje, gdzie JF Hillebrand ma swoje biura, dzięki czemu pomaga, zarówno koneserom jak i odbiorcom hurtowym, sprowadzać ulubione produkty.

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    JF Hillebrand RSS ALERT    /    Ellina Lolis RSS ALERT    /    logistyka alkoholi RSS ALERT    /    logistyka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.212.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.