Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Kanada: Mikrobrowary zachęcają do głosowania

Mikrobrowary we francuskojęzycznej prowincji Quebec namawiają młodych ludzi do głosowania w październikowych wyborach federalnych. Zaś kanadyjscy Indianie obliczyli, że przynajmniej w 63 okręgach ich głosy mogą zdecydować o wygranej.

Kanada: Mikrobrowary zachęcają do głosowania
fot. shutterstock

Grupa 23 mikrobrowarów i pubów w prowincji Quebec, z czego większość w Montrealu, postanowiła zachęcić młodych ludzi do wzięcia udziału w wyborach. Właściciele lokali wymyślili hasło: "Jeśli jesteś wystarczająco dorosły, żeby pić, jesteś wystarczająco dorosły, by głosować", a w każdej uczestniczącej w akcji piwiarni jedno z serwowanych piw zmieniło nazwę na "Moi, j'vote" (ja głosuję) i pod tą nazwą będzie znajdować się w karcie aż do wyborów.

Cytowany w wydanym w środę komunikacie grupy Alexandre Caron z browaru Ras L'Bock w Saint-Jean-Port-Joli przyznał: "Mamy nadzieję wywołać dyskusję wśród klientów. Ponadto znaczna część naszej klienteli to osoby w wieku 18-38 lat, a więc tej, która może najbardziej zaważyć na tych wyborach. Jednak pod jednym warunkiem - że pójdą głosować". Stephane Ostiguy z Brasserie Dieu du Ciel w Montrealu powiedział, że nie chodzi o wskazanie na kogo głosować, ale żeby w ogóle pójść na wybory i "żeby politycy nie wygrali walkowerem" ze względu na małą frekwencję. Te działania są zgodne z zasadami obowiązującymi w Kanadzie, restrykcjom nie podlegają akcje, które zachęcają do udziału w wyborach.

Uczestnicy akcji uważają, że spotkanie znajomych przy piwie to dobry sposób, żeby w ogóle rozmawiać o istotnych politycznych sprawach, 21 października niektóre z browarów i pubów zamierzają włączyć stacje telewizyjne pokazujące wieczór wyborczy.

Przedsięwzięcie grupy mikrobrowarów spotkało się z dużym oddźwiękiem w mediach, media szeroko cytowały komunikat, w którym biorący udział w akcji podkreślali, że jej celem jest "zwalczanie cynicznego nastawienia do polityki i słaby udział młodych ludzi w wyborach".

Doświadczenia kanadyjskie pokazują, że czasem pozornie niewielki komunikat ma potencjał politycznego angażowania. W wyborach w 2015 r. udział osób w wieku 18-24 lata w wyborach wzrósł do 57,1 proc. z niecałych 39 proc. w 2011 r. Relatywnie niewielka skala działań potrafi mieć też konsekwencje daleko sięgające w czasie. Również w 2015 r. młodzi Indianie, Inuici i Metysi namawiali rówieśników i rodziny do wzięcia udziału w wyborach. Wówczas udział w wyborach wśród Indian mieszkających w rezerwatach wyniósł 61,5 proc., co oznaczało wzrost o 14 pkt. proc. w stosunku do poprzednich wyborów. Wśród kandydatów na deputowanych do Izby Gmin (tylko izba niższa parlamentu Kanady pochodzi z wyborów) było 54 kandydatów - rdzennych mieszkańców Kanady, w swoich okręgach wygrało 10 z nich.

więcej informacji:

Kanada RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    mikrobrowary RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    Puby RSS ALERT    /    wybory RSS ALERT    /    alkohol RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.