REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kategoria piw bezalkoholowych może się w Polsce sprawnie rozwijać

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-05-2015, 17:33
Kategoria piw bezalkoholowych może się w Polsce sprawnie rozwijać
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska

Kategoria piw bezalkoholowych może się całkiem sprawnie rozwinąć w Polsce, ponieważ w naszym kraju jest coraz większe zainteresowanie piwami niskoalkoholowymi – ocenia w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

REKLAMA

Na rynku piwa w Polsce będzie kontynuowany spadek zainteresowania piwami mocnymi, wzrost zainteresowania piwami smakowymi, regionalnymi i rzemieślniczymi.

- Nie wykluczam również sprawnego rozwoju kategorii piw bezalkoholowych. Jako branża zbliżamy się powoli do wprowadzenia na rynek piw o zerowej zawartości alkoholu, czyli 0,0 procent. Mógłby być to znaczący przełom na rynku, jednak jeszcze chwilę to potrwa. Tego typu trendy są od dłuższego czasu widoczne na zachodzie Europy i w USA i przychodzą one na nasz rynek – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Polacy, a szczególnie młodsze pokolenia, są coraz mniej konserwatywni i dużo chętniej próbują innowacji, poszukują. Tę ciekawość nowości i niestandardowych smaków widać na przykładzie choćby piwa pszenicznego, które przed laty było bardzo niszowe w naszym kraju, a w tej chwili zdobywa popularność - dodaje.

- W Polsce jest grupa konsumentów zainteresowana piwami 0,0 proc. W większości krajów na świecie tego typu piwa stanowią około 1,0 proc. rynku, poza rynkiem hiszpańskim, gdzie piwa bezalkoholowe to około 10 proc. rynku – mówi również.

Dodaje jednak, że Carlsberg Polska na razie nie planuje wprowadzania na rynek piw 0,0 procentowych.

- W tej chwili mamy w ofercie Carlsberg i Karmi – są to warianty bezalkoholowe, i choć zawartość alkoholu wynosi do 0,5 proc., nie oferujemy jeszcze piwa 0,0 procent. Myślę, że tego typu segment powinien rozwijać się w Polsce zgodnie z trendami, które widzimy na innych rynkach – mówi prezes Carlsberg Polska.

- W najbliższym czasie nie planujemy wprowadzenia piw 0,0 procent, obserwujemy jednak uważnie rynek, i czekamy na właściwy moment - dodaje.

Na rynku od dłuższego czasu są dostępne piwa o zawartości alkoholu niemal zero procent, czyli m.in. np. uznawane za bezalkoholowe Okocim Karmi o zawartości alkoholu 0,5 proc.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Carlsberg Polska, z udziałem w rynku na poziomie 20 proc., ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH