Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kategoria piw bezalkoholowych może się w Polsce sprawnie rozwijać

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-05-2015, 17:33
Kategoria piw bezalkoholowych może się w Polsce sprawnie rozwijać
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska

Kategoria piw bezalkoholowych może się całkiem sprawnie rozwinąć w Polsce, ponieważ w naszym kraju jest coraz większe zainteresowanie piwami niskoalkoholowymi – ocenia w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Na rynku piwa w Polsce będzie kontynuowany spadek zainteresowania piwami mocnymi, wzrost zainteresowania piwami smakowymi, regionalnymi i rzemieślniczymi.

- Nie wykluczam również sprawnego rozwoju kategorii piw bezalkoholowych. Jako branża zbliżamy się powoli do wprowadzenia na rynek piw o zerowej zawartości alkoholu, czyli 0,0 procent. Mógłby być to znaczący przełom na rynku, jednak jeszcze chwilę to potrwa. Tego typu trendy są od dłuższego czasu widoczne na zachodzie Europy i w USA i przychodzą one na nasz rynek – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Polacy, a szczególnie młodsze pokolenia, są coraz mniej konserwatywni i dużo chętniej próbują innowacji, poszukują. Tę ciekawość nowości i niestandardowych smaków widać na przykładzie choćby piwa pszenicznego, które przed laty było bardzo niszowe w naszym kraju, a w tej chwili zdobywa popularność - dodaje.

- W Polsce jest grupa konsumentów zainteresowana piwami 0,0 proc. W większości krajów na świecie tego typu piwa stanowią około 1,0 proc. rynku, poza rynkiem hiszpańskim, gdzie piwa bezalkoholowe to około 10 proc. rynku – mówi również.

Dodaje jednak, że Carlsberg Polska na razie nie planuje wprowadzania na rynek piw 0,0 procentowych.

- W tej chwili mamy w ofercie Carlsberg i Karmi – są to warianty bezalkoholowe, i choć zawartość alkoholu wynosi do 0,5 proc., nie oferujemy jeszcze piwa 0,0 procent. Myślę, że tego typu segment powinien rozwijać się w Polsce zgodnie z trendami, które widzimy na innych rynkach – mówi prezes Carlsberg Polska.

- W najbliższym czasie nie planujemy wprowadzenia piw 0,0 procent, obserwujemy jednak uważnie rynek, i czekamy na właściwy moment - dodaje.

Na rynku od dłuższego czasu są dostępne piwa o zawartości alkoholu niemal zero procent, czyli m.in. np. uznawane za bezalkoholowe Okocim Karmi o zawartości alkoholu 0,5 proc.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Carlsberg Polska, z udziałem w rynku na poziomie 20 proc., ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH