Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Kaucja za butelki zwrotne po piwie wzrośnie do 50 gr

Browary podjęły decyzję o podniesieniu kaucji za zwrotne butelki po piwie z 35 gr do 50 gr za sztukę. Pomiędzy sklepami a klientami krąży dziś 400 mln butelek, więc dla browarów to duże oszczędności i okazja do podwyżki cen piw w puszkach - pisze "Gazeta Wyborcza".

Kaucja za butelki zwrotne po piwie wzrośnie do 50 gr
fot. Kompania Piwowarska SA (materiały prasowe)

Pierwsza na taki krok zdecydowała się Grupa Żywiec, która od początku lutego podniosła kaucję na butelki o 15 gr. A ponieważ ze swoimi piwami (Żywiec, Tatra, Warka, Królewskie, Leżajsk, Brackie, EB czy Kaper) stanowi ona około jedną trzecią rynku piwa w Polsce, to decyzja Żywca była wystrzałem startera dla innych graczy. Chwilę później na podobny krok zdecydowała się Kampania Piwowarska (właściciel takich marek jak Tyskie, Lech, Żubr czy Dębowe), która taką podwyżkę planuje od 20 lutego. Od 1 marca natomiast identyczną kaucję wprowadza grupa Carlsberg sprzedająca piwa Okocim, Kasztelan, Harnaś czy Piast.

Jak informuje Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec, dotychczasowa wysokość kaucji nie była zmieniana od lat 90., a koszt nowych opakowań na rynku wzrósł w tym czasie znacznie. Według Andrzeja Olkowskiego, prezesa Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich, koszt nowej butelki zwrotnej obecnie waha się między 62-65 gr. - Wszyscy powinni podnieść kaucję, bo wszystkim powinno zależeć na tym, żeby butelki wracały do browarów, a nie lądowały w śmietnikach. Każda utracona przez browar butelka to była i jest strata – dodaje Olkowski na łamach "GW".

Browary zdecydowały się na ruch zimą, by "niedogodności związane ze zmianą" - jak mówi Brzezińska -były jak najmniejsze dla klientów.

Więcej w "Gazecie Wyborczej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

browary RSS ALERT    /    Grupa Żywiec RSS ALERT    /    Andrzej Olkowski RSS ALERT    /    butelki zwrotne RSS ALERT    /    butelki po piwie RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT

KOMENTARZE (10)

  • Ptt 2017-02-13 12:10:30
    Żeby więcej butelek było zwracanych to przede wszystkim należy zmienić chory system w sklepach, gdzie do zwrócenia butelek żądają paragonów. Tak jest niestety w 80% polskich sklepach.
  • Ktos 2017-02-13 19:42:13
    Autorze przez kompanie piwowaraka a nie jak w artykule \"kampanie\"
  • szyszko dopowiedz 2017-02-14 17:04:19
    slowacja kaucja 13 centow w kazym sklepie automat przyjmuje..bez aragonow...kiedy u nas tak bedzie?? litwa niemyc czechy tak samo
  • D 2017-02-15 22:34:05
    Totalne oszustwo nie oddaje butelek bo mam już dosyć uzerania się z ekspedientka w sklepie o paragon w Polsce nie istnieje żadna ekologia to jest tylko czysty biznes
  • devilek 2017-02-17 10:39:46
    gdyby kaucja za łopakowanie jak u Niemców przewyższała czasami cenę zawartości, byłoby u nas czysto jak u nich. I jak wspomnieli przedmówcy, użeranie sie z paragonami ... Jesli ktoś wymienia skrzynke piwa na tydzień, to się opłaca (jak u niemców w getrankenmarkcie), ale jak kupie 2 piwa, i mam kombinować z paragonem i sklepem, żeby odzyskać 70gr, to po prostu szkoda zachodu, łatwiej wyrzucić do śmietnika. Może mniej ekologicznie, ale w naszym kraju ekologia to tylko na papierze, w rzeczywistości wszystko ląduje na wysypisku, ewentualnie w lesie ...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.182.28
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.