Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kobiety coraz chętniej sięgają po whisky i burbony

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-03-2015, 15:52
Kobiety coraz chętniej sięgają po whisky i burbony

Konsumpcja i produkcja whisky dynamicznie rośnie. W świecie whisky coraz silniej zaznaczają swoja obecność kobiety, które stanowią coraz większa grupę konsumentów. Najnowsze trendy pokazują, że kobiety nie tylko na świecie, ale również w Polsce coraz chętniej sięgają po whisky i burbony.

Obecność płci pięknej w świecie whisky odzwierciedlają zmiany w konsumpcji, które dokonały się w ostatnich dziesięcioleciach.

W Wielkiej Brytanii kobiety stanowią już 1/3 konsumentów whisky. W USA ten współczynnik jest jeszcze wyższy - wynosi 37 proc. Istotny jest nie tyle sam wzrost, co jego dynamika. Dwa lata temu w USA mówiło się o 30 proc. konsumentek whisky.

W Polsce sprzedaje się ok. 20 mln litrów whisky, z tego tylko 200 tys. litrów to single malt.

Eksperci szacują, że w 2018 r. rynek whisky w Polsce sięgnie 28 mln litrów, z czego single malt osiągnie milion litrów. Prognozuje się, że w nadchodzących latach to kobiety będą decydować o wzrostach w tej kategorii.

- Po 25 latach demokracji, uczymy się funkcjonowania na wolnym rynku. Jesteśmy jeszcze młodym społeczeństwem wolnorynkowym, ale można powiedzieć, że nasze podstawowe potrzeby zostały już zaspokojone. Stąd, w wielu dziedzinach życia, zaczynamy zaspokajać potrzeby bardziej wyrafinowane. Grupy kobiet o wyższym statusie materialnym kupują luksusową biżuterię, wyrafinowane kosmetyki, inwestują w dzieła sztuki - mówi profesor Alicja Grochowska, zastępca dyrektora Instytutu Psychologii Ekonomicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

- Możliwość poznawania stylów życia w różnych stronach świata powoduje, że przejmujemy również te wzorce, które dotyczą konsumpcji różnego rodzaju alkoholi. W ten trend niewątpliwie wpisana jest rosnąca konsumpcja whisky wśród kobiet. Dlaczego akurat whisky, trunek uważany dotychczas za męski? Niektóre kobiety, zwłaszcza w świecie biznesu, lubią pokazywać „pazur", świadczący o ich sile i niezależności - dodaje profesor Grochowska.

W 1983 roku wśród członków stowarzyszenia Scotch Malt Whisky Society zaledwie 2 proc. stanowiły kobiety. Dziś jest ich ponad 15 proc. Większe zainteresowanie kobiet branżą whisky potwierdza także Krzysztof Maruszewski, wydawca magazynu „WHISKY", a także właściciel firmy Stilnovisti, która zajmuje się inwestycjami w alkohole.

Globalna konsumpcja whisky przez kobiety wynosi około 25 proc. To trunek wciąż bardziej popularny wśród mężczyzn, ale kobiety coraz szybciej nadrabiają zaległości.  

- Rzeczywiście kobiety coraz chętniej zamieniają wino na whisky. Jest to związane z coraz bogatszą ofertą delikatniejszych whisky smakowych i aromatyzowanych, choć nie brakuje w tej grupie także koneserek, które preferują mocniejsze, wytrawne smaki. - mówi Krzysztof Maruszewski, prezes Stilnovisti.

Stilnovisti to zajmująca się inwestycjami w alkohole, głównie inwestycjami w beczki whisky. Prezesem i założycielem firmy jest Krzysztof Maruszewski. Stilnovisti jest firmą rodzinną z polskim kapitałem. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH