Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Kompania Piwowarska chce sprawić, by sezon piwny trwał cały rok

Kompania Piwowarska w każdym sezonie oferuje różny wybór piw na dany sezon, zachęcając Polaków do sięgania po ten trunek przez okrągły rok. Chce w ten sposób sprawić, by sezon piwny trwał całe 12 miesięcy. Polacy w sezonie jesienno-zimowym chętniej wybierają inne piwa niż zimne i orzeźwiające w sezonie letnim.

Kompania Piwowarska chce sprawić, by sezon piwny trwał cały rok
fot. Kompania Piwowarska

- Piwo sprawdza się o każdej porze roku, ale niewątpliwie z innych powodów pijemy je w miesiącach letnich, a z innych w jesienno-zimowych. Latem sięgamy po zimne, orzeźwiające piwo, które doskonale gasi pragnienie i jedocześnie jest dobrym izotonikiem. Zimą zaś po piwa mocniejsze, a z racji wyższej zawartości alkoholu – rozgrzewające – mówi cervesario Julita Góźdź-Kowalska, piwny ekspert i degustator.

W ciepłe, słoneczne dni chętniej sięgamy po lekkie lagery, które szybko i skutecznie przynoszą orzeźwienie.

– Na letnie upały nasi browarnicy szykują zwykle orzeźwiające trunki, często z dodatkiem soków owocowych i cytrusowych lemoniad. Piwa takie jak Tyskie Radler, Redd’s Gruszka i Chilli, czy Lech ICE Diesel przypadają do gustu piwoszy właśnie dlatego, że idealnie sprawdzają się na letnie dni – mówi Joanna Kwiatkowska, odpowiedzialna za kontakt z mediami w Kompanii Piwowarskiej.

W okresie wakacyjnym popularnością cieszą się również piwa bezalkoholowe czyli takie, które mają mniej lub dokładnie 0,5 proc. alkoholu. Faworytem piwoszy w tym sezonie okazał się Lech Free limonka z miętą.

Wraz ze skończeniem sezonu letniego, browarnicy poszukują innych piwnych receptur, a zima to czas poszukiwania alternatyw dla letnich piwnych „orzeźwiaczy”.

- Zimą chcemy się rozgrzać. Potrzebujemy zdecydowanych smaków z wyraźnym początkiem, rozwinięciem i zakończeniem. Piwa zimowe, podobnie jak jesienne, powinny mieć wyższą zawartość alkoholu i ekstraktu oraz bogatszy bukiet. Takie zapachy jak karmelowy, biszkoptowy, suszonych owoców czy piernika sprawiają, że o tej porze roku, te właśnie piwa są najbardziej pożądane – mówi Maciej Chołdrych, piwoznawca.

Kompania Piwowarska szykuje się do Świąt i ocenia, że zima i zbliżający się świąteczny czas to moment, gdy doskonale sprawdzi się np. Książęce Burgundowe Trzy Słody owocami dzikiej róży. To też okazja do różnych odmian grzańców.

– Wystarczy szczypta cynamonu, kilka goździków, miód i plaster pomarańczy, aby z jasnego pełnego lagera stworzyć wyjątkowego, sezonowego grzańca. Browary często  tworzą w tym czasie tzw. piwa świąteczne, pachnące śliwkami, piernikiem, cynamonem, pomarańczami – mówi Julita Góźdź-Kowalska.

Zmiany w ofertach piw na dany sezon widać też na sklepowych półkach. Pojawiają się limitowane edycje świąteczne. W tym roku Tyskie Gronie powraca z etykietami, za sprawą których zabawą okaże się składanie życzeń. Lech Premium po raz kolejny zaprezentował specjalne, tematyczne opakowania, a holenderski Grolsch, w nawiązaniu do spotkań w gronie najbliższych, dostępny będzie w większych, 1,5 litrowych butelkach. Takie działania branży mają udowodnić, że dobry czas dla piwa – jest zawsze.

Kompania Piwowarska, należąca do grupy SABMiller, skupia trzy browary: Tyskie Browary Książęce, Browar Dojlidy w Białymstoku i Lech Browary Wielkopolski. Do portfela KP należą m.in. Żubr, Tyskie, Lech, Dębowe, Redd oraz kolekcję specjalności Książęcego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Joanna Kwiatkowska RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Chi 2015-12-11 17:13:23
    Marsz żałobny dla KP
  • red 2015-12-11 17:40:15
    Śmiech na sali, co robi KP.
  • joex 2015-12-14 19:19:18
    Nowe etykiety i 1,5-litrowe butelki ŁAAAAAŁŁŁ :D

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.21.186
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.