Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kompania Piwowarska i znany bloger mierzą się z najpopularniejszym piwnym mitem

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 11-04-2014, 11:28
Kompania Piwowarska: Chrzczenie piwa w gastronomii? Niemożliwe i nieopłacalne
Tomasz Miler w pubie Warzelnia fot. KP

Kompania Piwowarska obrała za cel szerzenie kultury piwnej oraz wiedzy na temat warzonych przez nią marek. Ostatnio firma podjęła współpracę w tym zakresie z Tomaszem Milerem, blogerem, degustatorem i propagatorem wiedzy o markowych alkoholach. Razem zmierzyli się z jednym z najpowszechniejszych mitów dotyczących polskiej gastronomii: czy dolewanie wody do piwa w lokalach jest możliwe i opłacalne.

- Nasza firma intensywnie angażuje się w edukację i projekty mające na celu walkę z piwnymi mitami. Jeśli my tego nie zrobimy, to kto? Nasi konsumenci chcą poszerzać swoją wiedzę i mają do tego prawo. Mamy nadzieję, że dzięki temu poziom obsługi w gastronomii wzrośnie, a klienci lokali, wolni od uprzedzeń, będą czerpać większą przyjemność z właściwie zaserwowanego i dopasowanego do własnego gustu piwa - mówi Wojtek Mrugalski, kierownik ds. komunikacji Kompanii Piwowarskiej.

W ramach współpracy z Kompanią Piwowarską Tomasz Miler, który zazwyczaj recenzuje mocne alkohole, przygotował specjalny film pt. „Czy piwo w barach jest chrzczone wodą?". W pubie Warzelnia, który jest jednym z kilkudziesięciu lokali w Polsce i zaledwie dwóch w Poznaniu oferujących Tyskie z tanka, bloger miał okazję obejrzeć z bliska instalacje do nalewania piwa i skorzystać z wiedzy pracowników KP na temat dostawy trunku do lokali gastronomicznych oraz konstrukcji i zabezpieczeń kegów, spełniających najwyższe standardy.

- To nie pierwszy raz, kiedy staram się odpowiedzieć na pytania nurtujące moich czytelników. Zagadnienie, które poruszyliśmy, jest silnie zakorzenionym mitem, dlatego by zweryfikować jego prawdziwość, trzeba było udać się do źródła. Wyprawa ta była interesująca i rozwiała wiele wątpliwości - mówi bloger Tomasz Miler.

Bloger w materiale filmowym wyjaśnia, dlaczego ingerowanie w samą konstrukcję kega lub instalację nie jest możliwe. Sprawdza również inne hipotetyczne możliwości „chrzczenia" piwa oraz udowadnia - przedstawiając potencjalne zyski i straty - że takie działanie jest dla branży gastronomicznej po prostu nieopłacalne.

Ponadto tłumaczy pochodzenie najbardziej popularnego piwnego mitu oraz powody zastrzeżeń konsumentów do jakości serwowanego w lokalach piwa. Wiele różnych czynników ma wpływ na smak spożywanego alkoholu, kilka z nich zależy od jakości usług w lokalu - dbałości o instalację, odpowiedniego szkła, sposobu nalewania piwa czy wreszcie temperatury samego napoju. Dlatego KP i Tomasz Miler zachęcają do krytycznego podejścia do tematu, a takie jest możliwe jedynie, jeśli posiada się rzetelne informacje.

Kompania Piwowarska jest liderem rynku piwa w Polsce, wchodzącym w skład grupy SABMiller.

Do portfela marek KP należą takie polskie piwa jak m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium Pilsner Urquell i Grolsch oraz specjalności, jak warzone według tradycyjnych receptur Tyskie Klasyczne czy kolekcja Książęcego. W wybranych lokalach firma oferuje też piwo niepasteryzowane prosto z browaru, czyli Tyskie z tanka. Nowością w portfelu KP od 2013 roku jest cydr - Green Mill Cider - napój produkowany ze 100% soku jabłkowego.

Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mat 22-04-2014, 11:11:
Koledzy, do konkretów. Przykład czeski jest bardzo dobry, jak się powinno ważyć dobre piwo. Co z tego, że promujecie kulturę picia w pubach jak sam produkt jest niskiej jakości. Poprawiło się, co z tego jak nie jest to dobre piwo. Zajdź w pierwszej lepszej knajpie w Czechach i napij się piwa (nie z tanku, ze zwykłej beczki) a zrozumiesz. Skoro bywasz to rozumiesz, więc wytłuszczę

KULTURA PICIA BĘDZIE JEŚLI PRODUKT BĘDZIE DOBRY A ŻE PRODUKT JEST NISKIEJ JAKOŚCI I SIĘ NIE UMYWA DO DOBRYCH PIW BUTELKOWYCH KRZEWIENIE KULTURY PICA W PUBACH DLA LUDZI MAJĄCYCH SMAK NIC WAM NIE DA i tyle.

Akurat co do Ciechana to niech piją, bo to jak co jest polski browar a nie SAB Millery i inne Heinekeny. Wspierajmy to co polskie i tyle
  • Tomek 20-04-2014, 13:14:
Kolega mat to osoba pewnie, która sama dolewała wody do piwa i robiła ludzi w balona, dlatego potem sprzedaż spadała przez takich, ludzi bo to oni oszukuj, żeby tylko jak najwięcej zarobić ...
Tyskie z nalewaka od jakoś czasu się poprawiło, ale niestety mentalność polskiej młodzieży co do picia piwa lanego jest, żenująca ... tak tak pijcie sobie wasze piwa z butelki i najlepiej Ciechana bo to miód w ustach a potem nie mówcie, że ciężko się wam żyje w tym kraju, jak nie znacie wartości każdego produktu...
  • Na życzenie-Parcownik KP :) 18-04-2014, 16:41:
Jestem pracownikiem KP, i co jestem bardziej wiarygodny ?
I chciałbym aby w Polsce chociaż w 50% zbudować kulturę piwną podobną do Czeskiej.
A reaguję na takie wypowiedzi ponieważ one nic nie wnoszą, wręcz niszczą to co inny próbują stworzyć.
Pamietaj że każdy producent piwa jest zainteresowany budowaniem kultury i duży i mały ponieważ budują sobie przyszłość.
Plucie na Browary nic nie daje i jeżeli jesteś pasjonatem piwnym powinienieś to zrozumieć.
Ja jeżdzę do Pragi i raczę się klmatem tamtejszych pijalni Tankowych, sprowadzam piwa z Belgii i Fracji i wieczorami cieszę się ich bukietem przy kominku, ale nigdy nie oczerniam ani małych ani dużych browarów publicznie.
Za to chętnie walczę z złymi praktykami w lokalach edukując obsługę i czasami ich klientów

Zobacz wszystkie komentarze (9)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH