Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Kompania Piwowarska i blogerzy promują odpowiedzialną konsumpcję alkoholu

Rok po starcie kampanii „Bądź mądry”, organizowanej przez Kompanię Piwowarską, ruszyła jej czwarta odsłona, która jednocześnie jest powrotem do pierwotnej formuły akcji. Dziewięcioro popularnych blogerów, koszulki z humorystycznymi, nieco prowokacyjnymi hasłami i krótkie, zabawne filmy – wszystko po to, by promować odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.

Kompania Piwowarska i blogerzy promują odpowiedzialną konsumpcję alkoholu
fot. mat. pras.

Czwarta edycja „Bądź mądry” wystartowała 9 września. W ruch ponownie poszły dobrze znane koszulki z napisem "Jestem mądra i to mi nie ciąży", "Jestem mądry(a) i dobrze się prowadzę" oraz "Jestem mądry(a), trzeźwy i przystojny/Jestem mądra, trzeźwa i seksowna", a przed kamerą stanęło tym razem dziewięcioro blogerów.

Data premiery filmów – Światowy Dzień FAS – jest nieprzypadkowa, ponieważ edukacja na temat konieczności zrezygnowania z alkoholu w ciąży stanowi bardzo ważny element kampanii. Tę postawę propagują blogerki parentingowe: Ania Stożek (Mamoholiczka), Wiola Galla (Mama Bloguje) i Marta Andreasik (Mama Subiektywnie). Do bycia odpowiedzialnym kierowcą zachęcają Karolina Kaliś (DwaPlusCztery), Marcin Perfuński (Supertata.tv) oraz Marcin Kuc (Jaja w kuchni). Natomiast Paulina Hofman (Smakowity kąsek), Agata Chmielewska (Eksperymentalnie.com) i Alicja Wegner (Mamala) przypominają, że alkohol jest tylko dla pełnoletnich i że powinni oni zachować umiar w konsumpcji. Idea odpowiedzialnego spożycia alkoholu – „nie” dla picia alkoholu przez nieletnich, prowadzących pojazdy oraz przyszłe mamy – znowu połączyła przedstawicieli różnych obszarów polskiej blogosfery: zaangażowanych rodziców, miłośników kulinariów oraz wnikliwych obserwatorów i komentatorów codziennego życia.

- Nasze doświadczenia z ubiegłego roku pokazały, że komunikowanie poważnych tematów w lekki, nieco zabawny, oryginalny sposób to doskonały pomysł. W „Bądź mądry” mamy i pozytywny przekaz, z którym łatwo się identyfikować, i możliwość zamanifestowania odpowiedzialnej postawy poprzez fajną koszulkę i wreszcie wsparcie, jakiego udzielili nam cieszący się autorytetem blogerzy. Dzięki temu ta kampania naprawdę działa i edukuje, znacznie skuteczniej niż straszenie konsekwencjami i nudne moralizowanie – mówi Joanna Kwiatkowska, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej.

To już kolejna odsłona cieszącej się dużą popularnością akcji, która rozpoczęła się w sierpniu 2016 roku. Wtedy w koszulkach promujących odpowiedzialną konsumpcję wystąpiło dziesięcioro znanych blogerów, m.in. Marysia Górecka (Mamy Gadżety), Natalia Tur (Nishka), „Poszukiwacz” Adam Wiejak czy Maciej Mazurek (Zuch). „Bądź mądry” uzyskała wówczas nominację w konkursie Kampania Społeczna Roku w kategorii „Programy edukacyjne firm (CSR)”.

Dwie kolejne edycje – na przełomie 2016 i 2017 r. oraz wiosną tego roku – poruszały tematykę ekologiczną i zwracały uwagę na to, że należy odpowiedzialnie obchodzić się z opakowaniami po piwie: oddawać do sklepu butelki zwrotne, a bezzwrotne oraz puszki segregować i poddawać recyklingowi lub też dawać im drugie życie, przerabiając na użyteczne przedmioty. W obu przypadkach partnerem Kompanii Piwowarskiej była organizacja odzysku opakowań Rekopol.

Nowa seria filmów także spotkała się z ciepłym przyjęciem i zebrała wiele przychylnych komentarzy. Podczas pierwszego tygodnia obejrzano je już niemal 200 tys. razy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    blogerzy RSS ALERT    /    picie alkoholu RSS ALERT    /    picie alkoholu w ciąży RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    Joanna Kwiatkowska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.224.52
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.