Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kompania Piwowarska liczy na szybkie efekty odbudowywania pozycji na rynku

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-09-2015, 12:51
Kompania Piwowarska liczy na szybkie efekty odbudowywania pozycji na rynku
Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej fot. KP

Kompania Piwowarska odbudowuje pełną dostępność swoich piw w handlu, rozwija nowości produktowe i stara się mieć jak najbardziej konkurencyjną ofertę. Wkrótce powinno to przynieść efekty – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Kompania Piwowarska zanotowała spadek wyników w pierwszym kwartale roku obrotowego 2015/2016 (od kwietnia do czerwca 2015 r),  dlatego skupia się na odrabianiu tych spadków.

- Aktualnie odbudowujemy pełną dostępność naszych piw w handlu oraz zbudowaliśmy bardzo dobrą dystrybucję naszych nowości. Zdajemy sobie sprawę, że konkurencja na rynku się nie osłabi i musimy działać w odpowiedni sposób – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrew Highcock.

 

- Rozwijamy nasze nowości i kontynuujemy wsparcie w sezonie dla naszych największych marek, tak aby dostarczać naszym klientom i konsumentom jak najlepszą ofertę. Monitorujemy rynek, aby nasza oferta była jak najbardziej konkurencyjna - dodaje.

- To wszystko powinno przynieść efekty w kolejnych miesiącach. Jeśli dopisze słońce i sezon będzie udany, sytuacja powinna się ustabilizować – mówi również Andrew Highcock.

Andrew Highcock podkreśla, że rynek piwa w Polsce skurczył się o 4,5 proc. (od kwietnia do czerwca 2015), mieliśmy fatalną pogodę, brak dużych imprez piłkarskich, a KP zawiesiła również na pewien czas współpracę z jednym z kontrahentów. Dodatkowo na rynku panuje silna konkurencja i duża presja cenowa. To wszystko wpłynęło na spadek wyników KP.

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w ciągu siedmiu miesięcy 2015 roku produkcja piwa w Polsce spadła o 0,1 proc. wobec takiego samego okresu roku 2014 i wyniosła 24,94 miliona hektolitrów.

Kompania Piwowarska, która jest największym producentem piwa w Polsce, w roku obrotowym zakończonym 31 marca 2015 roku zanotowała wzrost wolumenu sprzedaży o ok. 2,0 proc. do 13,5 mln hl piwa, co przełożyło się na ok. 36-proc. udziału w rynku.

Kompania Piwowarska skupia trzy browary: Tyskie Browary Książęce, Browar Dojlidy w Białymstoku i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu.

Do portfela KP należą takie piwa jak między innymi: Żubr, Tyskie, Lech, Dębowe, Redd's oraz kolekcja specjalności Książęcego. 

KP jest częścią międzynarodowej grupy piwowarskiej SABMiller.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gosc 13-09-2015, 20:46:
no licze na slonce w grudniu, wtedy piwko sprzedaje sie najlepiej!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH