REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kompania Piwowarska liczy na szybszy od rynku wzrost w tym roku

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-05-2014, 13:46
Kompania Piwowarska liczy na szybszy od rynku wzrost w tym roku
Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej

Kompania Piwowarska liczy na szybszy od rynku wzrost swojej sprzedaży piwa w tym roku. Grupa chce skupić się m.in. na premiumizacji oferty, uatrakcyjnianiu istniejących marek, a także tworzeniu nowych - zapowiada prezes Kompanii Piwowarskiej Andrew Highcock.

REKLAMA

- Jesteśmy optymistami co do przyszłości, premiumizacja nabiera tempa, następuje też rozwój społeczno-ekonomiczny, a ostatni kwartał na rynku wyglądał bardzo obiecująco i widzimy pozytywne trendy w naszym biznesie - mówi Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.

- Jako Kompania Piwowarska planujemy wzrost sprzedaży w tym roku, ale dużo będzie zależało od tego jak będzie wyglądała konkurencja na rynku czy jaka będzie pogoda. Zawsze wyznaczamy sobie takie cele, żeby rosnąć szybciej niż rynek - dodaje.

Rynek piwa ma się ustabilizować w tym roku po spadku sprzedaży piwa w 2103 roku o ponad 2 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

Według prognoz KP i SABMiller w kolejnych latach będzie zwiększał się udział piw z segmentu premium i superpremium, ale też i economy w całym rynku piw, kosztem piw z kurczącego się segmentu mainstream.

- Naszymi priorytetami jest między innymi rozwijanie naszego biznesu poprzez uatrakcyjnianie oferty lagerów, poprawę naszych marek premium i miksów, a także wykorzystanie nowych stylów piwnych i poszerzanie oferty typu shandy, lżejszych piw i piw bezalkoholowych - mówi Andrew Highcock.

- Widzimy, że konsumenci coraz mocniej zwracają uwagę na marki premium, wybierają piwne specjalności, marki autentyczne i powracają do podstaw - dodaje.

Prezes podkreśla, że coraz bardziej konkurencyjny rynek i potrzeby konsumentów zmobilizowały KP do wprowadzenia w 2013 r. do oferty kolejnych innowacji. Po Lechu Shandy, który latem 2012 r. zapoczątkował tę kategorię w Polsce, przyszedł czas na Lech Shandy Dry Orange, czyli miks piwa i pomarańczowej lemoniady, cytrynowego Wojaka Radler oraz nowe smaki Redd'sa: Grapefruit-Pineapple, Apple Dry i Apple Max.

Kolekcja premium Książęcego rozszerzyła się o sezonowe warianty - Jasne Ryżowe i Burgundowe Trzy Słody. Pierwszy z nich, przygotowany z myślą o sezonie letnim, tak przypadł do gustu konsumentom, że w tym roku wrócił na sklepowe półki.

Ponadto latem ubiegłego roku Kompania Piwowarska wprowadziła na rynek limitowaną reedycję marki 10,5 i wreszcie przedstawiła zupełnie nową kategorię - cydr Green Mill Cider. Ten niskoalkoholowy napój nie jest jeszcze szeroko znany w Polsce, ale szybko zdobywa nowych zwolenników.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Edyward 29-05-2014, 16:03:
Ale siara pokazywać się takim napojem piwnym. Tfu

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH