Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kompania Piwowarska: Możliwy kilkuprocentowy spadek rynku piwa w 2013 r.

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-11-2013, 15:39
Kompania Piwowarska: Możliwy kilkuprocentowy spadek rynku piwa w 2013 r.
Wojciech Mrugalski, kierownik ds. komunikacji Kompanii Piwowarskiej

W 2013 roku pogoda nie rozpieszcza producentów piwa i w całym roku rynek może zanotować kilkuprocentowy spadek - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Mrugalski, kierownik ds. komunikacji Kompanii Piwowarskiej. W pierwszej połowie roku sprzedaż detaliczna piwa spadła o ok. 3,6 proc.

- Najpierw byliśmy zmuszeni zmierzyć się z długą, trwającą aż do kwietnia zimą, później z kapryśnym i deszczowym latem. Chociaż w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż ilościowa branży wzrosła o w porównaniu do pierwszego kwartału ub.r. o 2 proc. (według danych GUS), to była to sprzedaż producentów do hurtowni - mówi Mrugalski.

. W tym samym czasie, jak podaje AC Nielsen, sprzedaż detaliczna spadła o 3,6 proc., co oznacza, że wzrosły zapasy w hurcie, a konsumenci kupowali mniej - dodaje.

Przyznaje, że w drugim kwartale 2013 roku Kompania Piwowarska zanotowała ponad 10-proc. spadek sprzedaży będącym w dużej mierze wynikiem wysokiej bazy w poprzednim roku związanej z wydarzeniami sportowymi oraz z tym, że w poprzednim kwartale hurtownicy zbudowali bardzo duże zapasy przed podwyżką cen w marcu 2013 roku.

- Dla produktu tak wrażliwego na warunki pogodowe jakim jest piwo, trudne warunki pogodowe miały ogromne znaczenie, dlatego pierwszy i drugi kwartał 2013 roku, to okres spadków sprzedaży. Negatywny wpływ na sprzedaż miało także pogorszenie się nastrojów konsumenckich, a w dalszej kolejności - paradoksalnie - upalne lato - mówi Mrugalski.

- Chociaż dobra, słoneczna pogoda sprzyja konsumpcji piwa, to temperatury dochodzące do 36° C - a takie pojawiły się tego lata - już nie. W czasie upałów konsumenci zdecydowanie chętniej wybierają w tym czasie wodę i inne napoje bezalkoholowe. Dlatego przewidujemy, że w tym roku rynek piwa może zanotować kilkuprocentowy spadek - dodaje.

W 2012 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o prawie 5 proc. do 37,9 mln hektolitrów, m.in. dzięki mistrzostwom Euro2012 i dobrej pogodzie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gosc 26-11-2013, 11:07:
To się wreszcie zdecydujcie czy spadła o ok. 3,6 proc. w I kwartale czy w I połowie roku? Panie Kier. - podnieście wreszcie jakość!!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.