Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Kompania Piwowarska o działaniach CSR: duża redukcja zużycia prądu, wody i emisji CO2

Kompania Piwowarska zaoszczędziła w 2017 r. tyle prądu, ile rocznie zużywa 2300 gospodarstw domowych. Zakupiła m.in. mniej energochłonne urządzenia. W ciągu ostatnich 5 lat firmie udało się zredukować emisję CO2 o ponad 18 proc., ma też jeden z najlepszych na świecie wskaźników zużycia wody w procesie produkcji. Zmniejszenie zużycia energii i emisji dwutlenku węgla to jeden z kluczowych aspektów strategii CSR Kompanii Piwowarskiej.

Kompania Piwowarska o działaniach CSR: duża redukcja zużycia prądu, wody i emisji CO2
fot. Shutterstock

- W naszych browarach korzystamy z coraz nowszych i przyjaznych środowisku technologii, sięgamy po energię z odnawialnych źródeł, wymieniamy sprzęt i oświetlenie na bardziej wydajne energetycznie. Dzięki takiemu kompleksowemu podejściu zaoszczędziliśmy w ubiegłym roku ilość energii elektrycznej wystarczającą do pokrycia rocznego zapotrzebowania na prąd 2300 gospodarstw domowych – mówi Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.

W 2017 roku Kompania Piwowarska w ramach optymalizacji procesów wpływających na środowisko naturalne postawiła m.in. na zakup mniej energochłonnych urządzeń. Aż 99,8 proc. nowo zakupionych lodówek wykorzystywanych w sklepach do chłodzenia piwa KP jest wolnych od czynnika chłodniczego HFC, czyli gazu, który przyczynia się do powstawania efektu cieplarnianego.

W największym ze swoich browarów, Tyskich Browarach Książęcych, obok tradycyjnych źródeł energii firma korzysta również ze źródeł odnawialnych w postaci biogazu, którego spalanie generuje znacznie mniejsze emisje zanieczyszczeń w porównaniu do węgla kamiennego czy oleju opałowego. Dla ograniczenia zużycia energii duże znaczenie mają także pomysły pracowników. To właśnie dzięki ich sugestiom w ubiegłym roku pomieszczenia socjalne zostały wyposażone w czujniki ruchu samoistnie wyłączające światło, a w maszynach foliujących palety zamontowano przełączniki wyłączające grzałki na czas postoju linii.

Mniejsze zużycie energii to mniej dwutlenku węgla wyemitowanego do atmosfery. Dzięki sukcesywnie wprowadzanym energooszczędnym rozwiązaniom w ciągu ostatnich 5 lat Kompanii Piwowarskiej udało się zredukować emisję CO2 o ponad 18%.

Oszczędności na konto lepszej przyszłości

Kompania Piwowarska stara się minimalizować swój wpływ na środowisko nie tylko poprzez redukcję zużycia energii i emisji gazów cieplarnianych. Osiąga także znakomite wyniki w gospodarowaniu wodą. Dzięki wieloletnim wysiłkom w tym obszarze firma może pochwalić się dziś jednym z najlepszych na świecie wskaźników zużycia wody w procesie produkcji, który wynosi 2,63 hl na 1 hl piwa. W ciągu dekady Kompania Piwowarska zdołała poprawić ten wynik aż o 1 hl wody na hektolitr piwa.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.85.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.