Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kompania Piwowarska opublikowała dziewiąty raport CSR, będzie dopasowywać się do Asahi

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-09-2017, 10:35
Kompania Piwowarska opublikowała dziewiąty raport CSR, będzie dopasowywać się do Asahi
fot. Kompania Piwowarska

Kompania Piwowarska opublikowała dziewiąty raport zrównoważonego rozwoju. To kolejny krok firmy ku doskonałości w zakresie oszczędzania wody oraz rozwoju biznesu i społeczności, jak też umocnienie wyników w ramach działań na rzecz czystego środowiska i odpowiedzialnej konsumpcji. W najbliższym czasie KP chce swoje cele zweryfikować i dopasować do celów Grupy Asahi.

- Bez względu na to, w ramach jakich struktur właścicielskich działamy, konsekwentnie realizujemy strategię zrównoważonego rozwoju. Oczywiście w najbliższym czasie ją zweryfikujemy i dopasujemy do celów Grupy Asahi, która przecież od lat jest w gronie liderów odpowiedzialnego biznesu. Jednak dla firm takich jak Kompania Piwowarska, aktywnie zaangażowanych w realizację polityki zrównoważonego rozwoju, pewne cele są zawsze takie same – mówi Andrew Highcock, prezes zarządu Kompanii Piwowarskiej, która należy do japońskiego koncernu Asahi Group Holdings Ltd.

Pierwszy raport CSR Kompanii Piwowarskiej ujrzał światło dzienne w 2009 r. Od tego czasu KP corocznie publikuje informacje o postępach w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, która od trzech lat funkcjonuje pod nazwą „Postaw na piwo” i obejmuje pięć obszarów: Rozwój biznesu i społeczności, Odpowiedzialne spożycie, Oszczędzanie wody, Czyste środowisko oraz Wydajne i przyjazne uprawy. 

KP podkreśla, że najbardziej dumna jest z osiągnięć w dziedzinie oszczędzania wody: obecnie Kompania Piwowarska może szczycić się, że potrzebuje tylko 2,68 hl wody do uwarzenia 1 hl piwa.

Kolejny sukces to poziom zaangażowania w wolontariat pracowniczy – w minionym roku w projektach pomocy wzięło udział aż 2310 wolontariuszy. Aby zobrazować skalę tego zjawiska, wystarczy tylko jeden przykład. Akcja Szlachetna Paczka w 2016 r. zapisała się w historii Kompanii Piwowarskiej jako największy projekt wolontariacki pod względem liczby zaangażowanych osób, przekazanych paczek oraz osób potrzebujących, które otrzymały wsparcie. Również z punktu widzenia Stowarzyszenia WIOSNA, organizatora akcji, wyniki akcji Kompanii Wolontariuszy były rekordowe. Wreszcie odpowiedzialne spożycie alkoholu: szacuje się, że liczba osób dorosłych zaangażowanych w programy promujące taką postawę sięgnęła 1,5 mln.

Kompania Piwowarska jest też zadowolona z poziomu realizacji pięciu kluczowych dla firmy źródeł wzrostu. W zakresie oszczędzania wody oraz rozwoju biznesu i społeczności poprawiła swój ubiegłoroczny wynik, niemal uzyskując w nich status najlepszej praktyki (ocena odpowiednio 3,5/5 oraz 3,55/5).

W obszarze czystego środowiska i odpowiedzialnej konsumpcji KP ugruntowała swoją pozycję, przy czym w tej drugiej dziedzinie już rok temu osiągnęła absolutne mistrzostwo i niezmiennie może cieszyć się z bycia liderem (5/5).

W tegorocznym raporcie CSR po raz pierwszy wymienione zostały Globalne Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które formułują najważniejsze wyzwania naszych czasów. Większość spośród 17 celów KP uwzględnia w swojej strategii „Postaw na piwo”, a zatem poprzez swoje działania pomaga wnieść wkład w osiągnięcie głównych celów Organizacji Narodów Zjednoczonych, przewidzianych do 2030 roku.

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia - 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). W nich warzy między innymi: Żubra, Tyskie, Lecha, Dębowe, Redd'sa oraz kolekcję specjalności Książęcego. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.