Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Kompania Piwowarska otworzyła w Poznaniu punkt skupu wszystkich butelek zwrotnych po piwie

Na początku sierpnia w pobliżu Lech Browary Wielkopolski został uruchomiony punkt, w którym można oddać butelkę zwrotną każdego producenta i otrzymać za nią kaucję od 0,3 zł do 0,5 zł.

Kompania Piwowarska otworzyła w Poznaniu punkt skupu wszystkich butelek zwrotnych po piwie
fot. materiały prasowe

W bezpośrednim sąsiedztwie poznańskiego browaru (parking przy centrum handlowym M1 na Franowie) Kompania Piwowarska uruchomiła punkt skupu butelek. Patronem punktu jest marka Lech Premium, jednak będzie tam można przynieść butelki zwrotne po piwie dowolnego polskiego browaru. Za butelki marek należących do Kompanii Piwowarskiej firma zwróci w takim wypadku 0,5 zł/szt. kaucji, natomiast w przypadku butelek pozostałych producentów – kaucję w wysokości 0,3 zł/szt.

- Nasz poznański punkt ma dwie niewątpliwe zalety, które odróżniają go od innych tego typu inicjatyw. Po pierwsze, konsumenci mogą spodziewać się pełnej kaucji w wysokości 50 groszy w przypadku butelek Kompanii Piwowarskiej. Jest to tyle, ile otrzymaliby w sklepie przy okazaniu paragonu. Po drugie, można do nas przynieść butelkę o pojemności pół litra pochodzącą od każdego polskiego producenta, pod warunkiem, że będzie ona oznaczona jako zwrotna. Bierzemy na siebie wymianę butelek z innymi browarami, bo chodzi tutaj o wspólny interes branży – by jak najwięcej butelek trafiało ponownie na rynek, a jak najmniej do śmietnika – tłumaczy Jakub Pałasz, odpowiedzialny w Kompanii Piwowarskiej za ten projekt.

Butelka zwrotna jest najbardziej ekologicznym opakowaniem piwa dostępnym na sklepowej półce. Szacuje się, że gdyby zaprzestać produkcji szklanych butelek zwrotnych, rocznie powstałoby 600 tys. ton dodatkowych odpadów, a huty musiałyby je przerabiać przez 2 lata, pracując bez przerwy. Ten rodzaj opakowania jest wykorzystywany dość intensywnie – w ciągu roku przeciętnie cztery razy butelka powraca na rynek, napełniona na nowo piwem. Średnio butelka „żyje w rynku” dwa lata i w tym okresie rotuje dziewięć razy, choć mogłaby być wykorzystana przynajmniej 20 razy. Powodem takiego stanu rzeczy jest niski poziom zwrotności.

- Jednym z głównych problemów, które obecnie ograniczają zwrotność butelek, jest wymaganie sprzedawców, aby klienci okazywali paragony potwierdzające nabycie piwa w tych opakowaniach. Nie jest to żaden wymóg prawny, lecz praktyka rynkowa o wieloletniej już historii. Obecnie około połowa klientów kupujących piwo w butelkach zwrotnych wskazuje na konieczność posiadania paragonu, gdy chce oddać butelki – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. - Punkt zwrotu butelek przy poznańskim browarze jest realnym rozwiązaniem tego problemu, gdyż usuwa największą przeszkodę formalną. Pozwoli odzyskać więcej butelek podczas sezonu piwnego, kiedy zapotrzebowanie na nie jest największe.

więcej informacji:

Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    butelki po piwie RSS ALERT    /    butelki zwrotne RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • M 2019-08-30 17:12:19
    Sądzę, że Łódź jest bardzo dobrym targetem na tą inicjatywę :D Nie dość, że tęsknię za kulturą butelek zwrotnych z lat wcześniejszych to dodatkowo tutaj na pewno służyłoby to czystości miasta oraz mniejszym odsetkiem "kierowniku pożyczysz 50gr" - można będzie odpowiedzieć "a oddał Pan butelkę żeby to 50gr mieć?"

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.122.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.