Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kompania Piwowarska ponownie promuje wiedzę o FAS

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 08-09-2017, 19:01
Kompania Piwowarska ponownie promuje wiedzę o FAS
fot. Shutterstock

Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) to temat bardzo ważny, dlatego o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą spożywanie alkoholu w ciąży warto przypominać przy każdej sposobności – szczególnie 9 września, w Światowy Dzień FAS. Z tej okazji Kompania Piwowarska promuje odpowiedzialną postawę przyszłych mam wobec alkoholu i ponownie sięga po pozytywny przekaz.

Światowi eksperci w dziedzinie FAS, m.in. dr Edward P. Riley, środowisko terapeutyczne (Fundacja FASTRYGA) oraz odpowiedzialne browary, do których zalicza się Kompania Piwowarska – wszyscy są zgodni: kobiety w ciąży powinny zupełnie zrezygnować z alkoholu. Tylko takie postępowanie pozwala całkowicie zapobiec wystąpieniu u dziecka Płodowego Zespołu Alkoholowego (FAS) lub Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych (FASD).

- Będziemy konsekwentnie powtarzać nasz przekaz na temat szkodliwości picia w ciąży. Jest to wciąż bardzo potrzebne, bo co roku w Polsce u około 900 noworodków wykrywany jest Płodowy Zespół Alkoholowy – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. polityk alkoholowych w Kompanii Piwowarskiej.

- W naszym społeczeństwie nadal brakuje rzetelnej wiedzy na temat wpływu alkoholu na płód, krąży na ten temat wiele mitów. Kobiety nie otrzymują jasnej, kategorycznej informacji, że dla dobra dziecka nie powinny w ogóle pić alkoholu - dodaje.

Badania dowodzą, że nawet najmniejsza ilość alkoholu może zaburzyć funkcjonowanie dziecka w łonie matki. Przykładowo lampka wina wypita przez ciężarną wystarczy, aby płód przestał oddychać przez 2 godziny*. Nie można wskazać, czy istnieje bezpieczna dawka alkoholu podczas ciąży, a zatem najlepiej całkowicie z niego zrezygnować. Między innymi temu tematowi poświęcona będzie konferencja pt. „FAS i przywiązanie”, która odbędzie się 11 września br. w Lędzinach. Jej organizatorem jest Fundacja FASTRYGA, która od wielu lat współpracuje z Kompanią Piwowarską  przy zagadnieniach związanych z FAS.

Na szczęście systematyczne działania na rzecz odpowiedzialnej konsumpcji odnoszą skutek, który znajduje odbicie w statystykach. Polska oraz cztery pozostałe rynki środkowoeuropejskie, na których działa grupa ABEL (Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry), monitorują znajomość oznaczenia „W ciąży nie piję alkoholu” umieszczanego na opakowaniach piw.

Jak pokazują najnowsze dane, w ciągu czterech lat znajomość spontaniczna znaku w Polsce wzrosła ponad trzykrotnie – z 5,4% (2012) do 17,2 % (2017). Wspomagana znajomość znaku wyniosła zaś 83%. To najlepszy wynik ze wszystkich badanych krajów, a zarazem kilkukrotnie wyższy niż u naszych południowych sąsiadów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 362) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.