Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spożycie piwa w Polsce w 2013 r. może lekko spaść

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-05-2013, 13:11
Kompania Piwowarska przewiduje spadek rynku piwa w tym roku
Spożycie piwa w Polsce może lekko spaść w 2013 r.

Kompania Piwowarska spodziewa się, że rynek piwa w Polsce w tym roku może lekko spaść z powodu m.in. kiepskiej pogody i słabej gospodarki, po tym jak w poprzednim roku rynek piwa wzrósł o 4,2 proc.

- Biorąc pod uwagę czynniki ekonomiczne, a także pogodowe, to w tym roku spodziewam się lekkiego spadku rynku. W marcu i kwietniu były spadki konsumpcji ze względu na pogodę. Mówiąc o małym spadku mam na myśli 1-2 proc., i to o ile lato zacznie i skończy się wtedy kiedy powinno się zacząć i skończyć - mówi Rob Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Zaznacza, że na rynku utrzymują się tendencje do wybierania przez konsumentów tańszych marek piw. Jednocześnie trwa rozwój w handlu nowoczesnym, w szczególności dyskontów, promujący wzrost segmentu piw ekonomicznych. Spadek handlu tradycyjnego - nadal największego kanału - został zahamowany.

- Spodziewałem się, że mając mniej pieniędzy w portfelu ludzie będą je wydawać na coś bardziej wartościowego niż kupując jak najtańsze piwa z jak najwyższą zawartością alkoholu - powiedział Priday.

Według KP w ubiegłym roku (zakończonym w marcu 2013 roku tak jak kończy się rok obrotowy KP) sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 4,2 proc. do 38 mln hektolitrów m.in. dzięki dobrej pogodzie w pierwszej połowie roku i Euro2012. W drugiej połowie roku konsumpcja zahamowała z powodu długiej zimy i także słabych wyników w gospodarce.

- To był najbardziej ekscytujący rok od wielu lat w Polsce i to było coś, co się działo nie poza Polską, ale w samej Polsce. (...) rynek europejski spadał w ubiegłym roku np. w Niemczech był lekki spadek, w UK właściwie rynek był bez zmian, podobnie jak w Czechach - powiedział Priday.

- W pierwszej połowie roku cała branża skorzystała z dobrych warunków pogodowych, oraz, do pewnego stopnia, z dodatkowych emocji związanych z wydarzeniami sportowymi w Polsce. Później natomiast doświadczyliśmy prawdopodobnie najdłuższej w historii zimy. Spadło zaufanie polskich konsumentów - na ich obawy zaczęła mieć wpływ sytuacja w Europie, co miało negatywny wpływ na sprzedaż branży w drugiej połowie roku - dodał.

Polski przemysł piwowarski zamknął minione 12 miesięcy sprzedażą na niższym poziomie w drugiej połowie roku, po wysokiej dynamice w pierwszej połowie roku. Wzrost rynku piwa w Polsce trwał do lipca, napędzany dobrą pogodą, dużymi imprezami sportowymi i wysiłkami producentów wprowadzających innowacje.

Ostatnie cztery miesiące roku 2012 pokazały spadek sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, spowodowany spadkiem zaufania konsumentów, natomiast pierwszy kwartał 2013 r. przyniósł 2 proc. wzrost w porównaniu z rokiem wcześniejszym.

Sama Kompania Piwowarska sprzedała w ubiegłym roku finansowym zakończonym w marcu 2013 r. 14,5 mln hektolitrów piwa, czyli o ok. 8 proc. więcej niż rok wcześniej, a jej udział w rynku wyniósł 38,2 proc., co zapewniło jej pozycję lidera w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH