Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Kompania Piwowarska rozważa rezygnację z cydru

Kompania Piwowarska zawiodła się na jabłkowym trunku i rozważa rezygnację z produkcji cydru. W tej branży masowa produkcja może nie popłacać – informuje „Puls Biznesu”.

Kompania Piwowarska rozważa rezygnację z cydru
Kompania Piwowarska zawiodła się na jabłkowym trunku fot. Shutterstock

Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej mówi, że rynek nie rośnie tak szybko, jak wszyscy tego oczekiwali. Obecnie cydr ma udział 0,4 proc. w rynku alkoholi, co zdecydowanie nie jest satysfakcjonującym wynikiem.

Podkreśla, że decyzji o wycofaniu się z tej kategorii KP jeszcze nie podjęła, ale w tym roku w nią nie będzie inwestować, a tylko obserwować, w którą stronę podąży rynek.

Z danych KP za Nielsenem wynika, że w 2015 roku rynek urósł z 67 tys. do 106 tys. hektolitrów. W 2013 r. wystartował  od zera, a było to możliwe dzięki obniżce akcyzy. Nowa kategoria szybko przyciągnęła winiarzy i piwowarów, a wkrótce zaczęli do nich dołączać nowi gracze, którzy otwierali firmy tylko z myślą o rodzącym się rynku cydru.

Andrew Highcock mówi też, że trudno wytłumaczyć, dlaczego rynek mocno nie rozkwitł. Wraz z ogłoszeniem rosyjskiego embarga m.in. na jabłka cydr zyskał dodatkowe wsparcie ze strony konsumentów. Ponadto jest to produkt szeroko dostępny, a w kategorii pojawiło się wielu mniejszych i większych producentów, którzy podejmują różne aktywności marketingowe. Być może to kwestia konkurencji ze strony innych alkoholowych kategorii, np. wina albo piwa smakowego.

Czytaj więcej w „Pulsie Biznesu”

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

cydr RSS ALERT    /    rynek cydru RSS ALERT    /    rynek cydru w Polsce RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Andrew Highcock RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.234.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.