REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Andrew Highcock: Kompania Piwowarska spodziewa się skoku sprzedaży piwa podczas Mundialu w Brazylii

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-06-2014, 12:42
Kompania Piwowarska spodziewa się skoku sprzedaży piwa podczas Mundialu
fot. Fotolia

Kompania Piwowarska spodziewa się skoku sprzedaży piwa zarówno ze swojego portfela jak i na całym rynku podczas rozpoczynającego się wkrótce Mundialu piłkarskiego w Brazylii - wynika z rozmowy serwisu portalspozywczy.pl z prezesem Kompanii Piwowarskiej.

REKLAMA

Emocje piłkarskie związane z tegorocznymi Mistrzostwami Świata w piłce nożnej w Brazylii, które rozpoczynają się 12 czerwca i mają potrwać miesiąc, mogą napędzić sprzedaż piwa zarówno w pubach jak i w sklepach.

- Spodziewamy się skoku sprzedaży w okresie Mundialu, ale czy ten skok wpłynie na rynek w perspektywie całego roku i czy rynek wzrośnie to zobaczymy, bo to też zależy od wielu innych czynników m.in. takich jak pogoda w sezonie letnim - mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes KP Andrew Highcock.

Mimo, że konsumpcja piwa w Polsce jest już wysoka - przeciętny Polak wypija około 98 litrów piwa rocznie - to jeśli będzie dobre lato i dzięki Mundialowi piłkarskiemu w Brazylii branża ma szanse zanotować wzrost wolumenów sprzedaży w 2014 roku.

Pod względem wartościowym rynek powinien zaś wzrosnąć mocniej niż pod względem wolumenów m.in. dzięki coraz bogatszej ofercie piw specjalnych, niepasteryzowanych i smakowych, po tym jak rok 2013 okazał się właśnie rokiem piw specjalnych i innowacji.

Dodatkowo za wzrostem wartościowym rynku w tym roku przemawiać może oczekiwana poprawa nastrojów konsumenckich, a także właśnie perspektywa wspólnego przeżywania w pubach emocji sportowych w czerwcu i lipcu, związanych z Mundialem piłkarskim w Brazylii.

W całym 2013 roku spożycie piwa w 2013 roku w Polsce spadło o ponad 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

W 2013 roku branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

Kompania Piwowarska jest liderem rynku piwa w Polsce wchodzącym w skład międzynarodowej Grupy SABMiller.

W roku finansowym zakończonym 31 marca 2014 roku Kompania sprzedała 13,3 mln hektolitrów piwa i utrzymała pozycję lidera rynku w Polsce z udziałem 36 proc. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 r. sprzedaż KP wyniosła 14,5 mln hektolitrów piwa.

Do portfela marek KP należą takie piwa jak m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium Pilsner Urquell i Grolsch oraz specjalności, jak warzone według tradycyjnych receptur Tyskie Klasyczne czy kolekcja Książęcego, a także niepasteryzowane piwo prosto z browaru oferowane w wybranych lokalach, czyli Tyskie z tanka. Nowością w portfelu KP od 2013 roku jest cydr Green Mill Cider.

Kompania Piwowarska utworzona w 1999 roku posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH