Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Andrew Highcock: Kompania Piwowarska spodziewa się skoku sprzedaży piwa podczas Mundialu w Brazylii

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-06-2014, 12:42
Kompania Piwowarska spodziewa się skoku sprzedaży piwa podczas Mundialu
fot. Fotolia

Kompania Piwowarska spodziewa się skoku sprzedaży piwa zarówno ze swojego portfela jak i na całym rynku podczas rozpoczynającego się wkrótce Mundialu piłkarskiego w Brazylii - wynika z rozmowy serwisu portalspozywczy.pl z prezesem Kompanii Piwowarskiej.

Emocje piłkarskie związane z tegorocznymi Mistrzostwami Świata w piłce nożnej w Brazylii, które rozpoczynają się 12 czerwca i mają potrwać miesiąc, mogą napędzić sprzedaż piwa zarówno w pubach jak i w sklepach.

- Spodziewamy się skoku sprzedaży w okresie Mundialu, ale czy ten skok wpłynie na rynek w perspektywie całego roku i czy rynek wzrośnie to zobaczymy, bo to też zależy od wielu innych czynników m.in. takich jak pogoda w sezonie letnim - mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes KP Andrew Highcock.

Mimo, że konsumpcja piwa w Polsce jest już wysoka - przeciętny Polak wypija około 98 litrów piwa rocznie - to jeśli będzie dobre lato i dzięki Mundialowi piłkarskiemu w Brazylii branża ma szanse zanotować wzrost wolumenów sprzedaży w 2014 roku.

Pod względem wartościowym rynek powinien zaś wzrosnąć mocniej niż pod względem wolumenów m.in. dzięki coraz bogatszej ofercie piw specjalnych, niepasteryzowanych i smakowych, po tym jak rok 2013 okazał się właśnie rokiem piw specjalnych i innowacji.

Dodatkowo za wzrostem wartościowym rynku w tym roku przemawiać może oczekiwana poprawa nastrojów konsumenckich, a także właśnie perspektywa wspólnego przeżywania w pubach emocji sportowych w czerwcu i lipcu, związanych z Mundialem piłkarskim w Brazylii.

W całym 2013 roku spożycie piwa w 2013 roku w Polsce spadło o ponad 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

W 2013 roku branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

Kompania Piwowarska jest liderem rynku piwa w Polsce wchodzącym w skład międzynarodowej Grupy SABMiller.

W roku finansowym zakończonym 31 marca 2014 roku Kompania sprzedała 13,3 mln hektolitrów piwa i utrzymała pozycję lidera rynku w Polsce z udziałem 36 proc. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 r. sprzedaż KP wyniosła 14,5 mln hektolitrów piwa.

Do portfela marek KP należą takie piwa jak m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium Pilsner Urquell i Grolsch oraz specjalności, jak warzone według tradycyjnych receptur Tyskie Klasyczne czy kolekcja Książęcego, a także niepasteryzowane piwo prosto z browaru oferowane w wybranych lokalach, czyli Tyskie z tanka. Nowością w portfelu KP od 2013 roku jest cydr Green Mill Cider.

Kompania Piwowarska utworzona w 1999 roku posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH