REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kompania Piwowarska spodziewa się stabilizacji konsumpcji piwa w Polsce

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-04-2014, 13:40
Kompania Piwowarska spodziewa się stabilizacji konsumpcji piwa w Polsce
Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej

Kompania Piwowarska spodziewa się stabilizacji rynku piwa pod względem spożycia w 2014 roku, po tym jak w 2013 roku konsumpcja piwa w Polsce spadła o 2,0 proc. Jednak wartościowo rynek może nieco wzrosnąć - mówi prezes Kompanii Piwowarskiej Andrew Highcock.

REKLAMA

Polski rynek piwa w ciągu ostatniej dekady stał się rynkiem dojrzałym. Statystyczny Polak wypija bowiem ok. 98 litrów piwa rocznie.

- Patrząc na konsumpcję piwa w Polsce, która jest na jednym z najwyższych poziomów w Europie, zobaczymy raczej niewielki wzrost rynku pod względem wartościowym niż wzrost pod względem wolumenowym - mówi Andrew Highcock, który przejął stery Kompanii Piwowarskiej w grudniu 2013 roku. 

- Bez wątpienia konsumpcja zależy od tego ile pieniędzy mają w portfelach konsumenci, a także od pogody, która teraz jest nieco lepsza niż w ubiegłym roku o tej porze (...) ponieważ w ubiegłym roku konsumpcja spadła o 2 proc. to w tym roku możemy mieć stabilizację konsumpcji, ale za to mały wzrost wartości rynku dzięki sprzedaży piw o wyższej cenie, takich jak piwa smakowe i specjalistyczne. Konsumencie kupują piwa bardziej wyrafinowane - dodaje.

- Nie martwi mnie ta potencjalna stabilizacja rynku, bo jeśli jako KP będziemy sprzedawali więcej tych piw specjalistycznych, to będziemy rośli wartościowo, a wzrost wolumenu nie jest dla nas kluczowy - mówi również Andrew Highcock.

W 2013 roku rynek piwa w Polsce spadł o 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów. Branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

W 2012 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o prawie 5 proc. do 37,9 mln hektolitrów, m.in. właśnie dzięki mistrzostwom Euro2012 i dobrej pogodzie.

Kompania Piwowarska jest liderem rynku piwa w Polsce, wchodzącym w skład grupy SABMiller. 

Do portfela marek KP należą takie polskie piwa jak m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium Pilsner Urquell i Grolsch oraz specjalności, jak warzone według tradycyjnych receptur Tyskie Klasyczne czy kolekcja Książęcego. W wybranych lokalach firma oferuje też niepasteryzowane piwo prosto z browaru, czyli Tyskie z tanka. Nowością w portfelu KP od 2013 roku jest cydr - Green Mill Cider - napój produkowany ze 100% soku jabłkowego.

Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH