Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kompania Piwowarska stawia na innowacje, ale nie tylko

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-09-2014, 11:44
Kompania Piwowarska stawia na innowacje, ale nie tylko
Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej fot. KP

Kompania Piwowarska nadal stawia na innowacje, ale koncentruje się też m.in. na uatrakcyjnieniu segmentu lagerów, zapewnieniu dostępności cenowej piw ekonomicznych i na rozwijaniu dobrze sprzedającego się segmentu premium - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.

- Wprowadziliśmy na rynek nowe produkty i opakowania i nadal stawiamy na innowacje - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrew Highcock.

- Równocześnie koncentrujemy się na takich obszarach rozwoju jak: uatrakcyjnianie segmentu wciąż najbardziej popularnych w Polsce lagerów, zapewnianie dostępności cenowej naszych piw ekonomicznych, poszerzanie okazji związanych z orzeźwieniem np. poprzez shandy, piwa lekkie, bezalkoholowe i wykorzystywanie okazji typowych dla win i wódek - proponujemy nowe style piwne - oraz rozwijanie portfela marek premium - dodaje.

- Ten ostatni segment jest dla nas niezwykle istotny, ponieważ marki super premium, wśród których znajdują się piwne specjalności, wykazują największą dynamikę sprzedaży - mówi również prezes Kompanii Piwowarskiej.

Dodaje, że konsumenci są dziś gotowi wydać więcej na piwa droższe i niszowe.

Jego zdaniem ten rok będzie dla branży piwnej lepszy od poprzedniego, gdy rynek spadł o ok. 2-3 proc. Prezes dodaje, że ambicją Kompanii Piwowarskiej jest zawsze rosnąć szybciej niż rynek i wierzy, że tak właśnie będzie w tym roku.

Dodaje, że przy spożyciu piwa w Polsce na poziomie ok. 97 litrów na głowę, tak mocne nasycenie rynku może być barierą dla dalszego zwiększenia konsumpcji i dlatego KP bardziej liczy na wzrost wartościowy kategorii.

W tym roku rynkowi może pomóc m.in. oczekiwana poprawa nastrojów konsumenckich, a także coraz bogatsza oferta piw specjalnych, niepasteryzowanych i smakowych, po tym jak rok 2013 okazał się właśnie rokiem piw specjalnych i innowacji.

Rynek piwa ożywiły też nieco Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Brazylii, którymi kibice emocjonowali się przez miesiąc od 12 czerwca, jednak najważniejszym czynnikiem, który determinuje spożycie piwa jest pogoda w miesiącach letnich.

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że od stycznia do końca lipca 2014 roku produkcja piwa w Polsce wzrosła łącznie o 1,7 proc. wobec takiego samego okresu roku 2013 i wyniosła 24,96 miliona hektolitrów.

Spożycie piwa w 2013 roku w Polsce spadło o ok. 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów. W 2013 roku branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku 2012, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa w naszym kraju.

Polski rynek piwa w ciągu ostatniej dekady stał się rynkiem dojrzałym i nasyconym. Spożycie piwa wyniosło w 2013 roku 97,7 litra na jednego mieszkańca wobec 99,2 litra w 2012 roku. Dla porównania w 2005 roku było to 80,7 litra na głowę, a w 2000 roku - 66,9 litra na głowę.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH