REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kompania Piwowarska zakłada dalszy wzrost sprzedaży piwa

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-05-2013, 14:21
Kompania Piwowarska zakłada dalszy wzrost sprzedaży piwa
Robert Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej, fot. Kompania Piwowarska

Kompania Piwowarska w roku finansowym zakończonym w marcu 2013 roku sprzedała 14,5 mln hektolitrów piwa, czyli o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Ten rok może być trudny dla grupy, tak jak i dla całej branży, ale prezes znów zakłada wzrost sprzedaży piw Kompanii.

REKLAMA

- Kompania Piwowarska utrzymuje pozycję lidera na rynku. W ubiegłym roku sprzedaliśmy więcej piwa niż rok wcześniej - powiedział Rob Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej, której udział w rynku w Polsce wyniósł w ubiegłym roku 38,2 proc.

- Ten rok będzie trudnym rokiem jak w każdej innym biznesie na świecie, ale jak w każdym innym biznesie, moim celem jest oczywiście wzrost - dodał.

Wskaźnik EBITDA Kompanii Piwowarskiej wzrósł w stosunku do ubiegłego roku, jednak nie w takim stopniu jak wolumen, ze względu na to, że wyższe przychody na hektolitr oraz wyższy wolumen zostały skompensowane podwyżką cen surowców oraz wyższymi inwestycjami marketingowymi wspierającymi kluczowe kampanie i wprowadzanie nowych produktów na rynek.

W pierwszej połowie roku KP skorzystała z dobrych warunków pogodowych oraz pozytywnych trendów konsumenckich, natomiast w drugiej połowie roku na wyniki firmy wpływały głównie innowacje po stronie marek.

Kompania Piwowarska zawdzięcza pozytywne wyniki przede wszystkim marce Tyskie, która pozostaje liderem na rynku - Tyskie zwiększyło swój udział o ponad 10 proc., podobnie jak druga największa marka KP - Żubr.

Druga pod względem wielkości marka na rynku - Żubr - rozpoczęła rok mało dynamicznie, lecz osiągnęła w ciągu roku duży wzrost odzyskując swą silną pozycję w oczach konsumentów.

Liczne innowacje KP przyczyniły się w znacznym stopniu do wyników, ze szczególnym uwzględnianiem nowej gwiazdy portfela marek - piwa Książęcego.

Wprowadzenie na rynek Lecha Shandy - piwa z lemoniadą - przyczyniło się do wzrostu marki premium Lech oraz rozwinęło zupełnie nową kategorię piwa na rynku, postrzeganą jako odmienną od standardowych radlerów oferowanych przez konkurencję.

- Liczne innowacje udowadniają, że nie ustajemy w tworzeniu i rozbudowywaniu kategorii piwa (...) Nie tylko nowości dobrze radzą sobie na rynku, ale również nasze marki kluczowe wzmocniły się i dalej konsolidują swoją pozycję rynkową - mówi Priday.

- Dla nas nadal celem jest konsument, który chce kupować piwa ekonomiczne, ale dobrej jakości, a nie najtańsze z jak największą zawartością alkoholu. Taki target mnie nie interesuje - dodaje.

Według Kompanii Piwowarskiej cały rynek piwa w Polsce wzrósł w ciągu 12 miesięcy zakończonych w marcu 2013 roku o 4,2 proc. do 38 mln hl.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH