Kompania Piwowarska zanotowała spadek sprzedaży piwa

Kompania Piwowarska zanotowała spadek sprzedaży piwa w roku obrotowym 2013/2014. Sprzedaż piwa największego producenta piwa w Polsce spadła w ostatnim roku o ponad 8 proc. Jednak wyniki za ostatnie tygodnie pozwalają z optymizmem patrzeć na rok obrotowy 2014/2015 - mówi prezes Kompanii Piwowarskiej Andrew Highcock.
Kompania tłumaczy spadki nie tylko trudną sytuacją na rynku piwa, czy kiepską pogodą, ale też konsekwencjami wdrożenia systemu SAP w grupie SABMiller i wysokimi stanami zapasów z jakimi wkroczyła w rok finansowy 2014.
Kompania Piwowarska utrzymała w roku finansowym zakończonym 31 marca 2014 roku pozycję lidera rynku piwa w Polsce z wolumenem sprzedaży na poziomie 13,3 mln hektolitrów piwa, który zapewnił jej 36-proc. udział w rynku. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 r. sprzedaż KP wyniosła 14,5 mln hektolitrów piwa.
Grupa podkreśla, że było to dwanaście pełnych wyzwań miesięcy i trudny okres dla całego rynku piwa w Polsce i tłumaczy spadki nie tylko kiepską pogodą oraz trudnym rynkiem.
KP zaznacza, że wkroczyła w rok finansowy 2014 przy bardzo wysokim poziomie zapasów w handlu, związanym z wprowadzeniem w KP od 1 kwietnia 2013 nowego systemu SAP. Na etapie wdrażania nowego systemu należało założyć pewne nieprzewidziane konsekwencje zmiany i stąd decyzja o zapewnieniu wysokich stanów magazynowych w handlu, które pozwoliłyby utrzymać całkowitą płynność działania w obsłudze klientów.
Wprowadzenie SAP da grupie SABMiller globalny, w pełni zintegrowany system. Będzie można wdrożyć go w dowolnym browarze SABMiller na świecie, zapewniając tym samym lepszą jakość danych, dzięki którym możliwe będzie podejmowanie lepszych decyzji biznesowych. Z globalnej perspektywy ekonomicznej posługiwanie się różnymi systemami przez browary należące do SABMiller przekłada się na bardzo wysokie koszty utrzymania systemów pochodzących od różnych dostawców. Nowy system umożliwi lepsze zarządzanie całą grupą.
Niekorzystnym dla piwnej branży czynnikiem była kapryśna letnia aura. Wbrew pozorom upały nie miały pozytywnego wpływu na spożycie piwa, bowiem przy temperaturach przekraczających 30 stopni konsumenci chętniej sięgali po wodę i generalnie napoje bezalkoholowe. Z podobnymi problemami borykali się wszyscy polscy producenci piwa.
- Ostatni rok finansowy był trudny dla firm piwowarskich. W takiej sytuacji niezbędne było podejmowanie wysiłku zmierzającego do przyciągania nowych klientów do kategorii, a w dotychczasowych rozbudzić pasję do piwa. Te dwanaście miesięcy to był dla nas czas ciężkiej pracy, która już przynosi wczesne efekty - mówi Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- Następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)