REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kompania Piwowarska zmienia flotę na bardziej ekologiczną i ekonomiczną

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 16-09-2013, 13:02

Kompania Piwowarska, która niedawno odświeżyła strukturę i wygląd swojej floty ciężarowej. W tym roku najstarsze auta zostały wymienione na nowe, bardziej ekologiczne i ekonomiczne.

REKLAMA

Mają podobny czas ładunku i rozładunku, ale pozwalają na zwiększenie ładowności w granicach takiego samego limitu dopuszczalnej masy całkowitej. Nowe pojazdy spalają przeciętnie 9 litrów oleju napędowego mniej na każde przejechane 100 km, a jednocześnie dysponują mocą silnika większą o 50 koni mechanicznych. Całkowita masa nowych zestawów jest również o 800 kg niższa od najstarszych pojazdów floty, które przeznaczono na sprzedaż. 
Zakupione samochody są także znacznie bardziej ekologiczne, dysponują bowiem silnikami zgodnymi z normami emisji EURO V, co w zestawieniu z faktem, że jednostki klasy EURO II odchodzą na emeryturę, w znacznym stopniu wpłynie na ograniczenie emisji substancji szkodliwych.

- Dobrze zarządzana i ekonomiczna flota ma istotny wpływ na wyniki finansowe całego przedsiębiorstwa. Odmłodzenie naszych pojazdów ciężarowych i eliminacja tych najbardziej uciążliwych dla środowiska, a jednocześnie generujących najwyższe koszty utrzymania sprawiły, że w tej chwili flota KP jest nie tylko bardziej ekologiczna, ale też efektywna finansowo - mówi Konrad Czebreszuk, dyrektor ds. logistyki w Kompanii Piwowarskiej.

KP podjęła także decyzję w kwestii uporządkowania procedur dotyczących brandingu oraz odświeżenia wyglądu ciężarówek. Przy realizacji projektu współpracowały ze sobą działy logistyki i marketingu.

Zanim Kompania Piwowarska przystąpiła do udoskonalania wyglądu swojej floty, oceniła jej aktualny stan. Jak się okazało, nie wszystkie samochody były wizytówką firmy - część pojazdów była oklejona nieaktualnymi materiałami, inne miały na sobie reklamy w złym stanie technicznym. Nie istniały również jasne zasady mówiące o tym, co dzieje się z obrandowaniem auta, kiedy przestaje ono jeździć we flocie firmy, ani też jak powinny być oklejone samochody należących do podwykonawców.

Następnie KP określiła, z których ciężarówek - biorąc pod uwagę ich wiek, stan techniczny i przebieg - należy usunąć nieaktualny branding i przygotować je do opuszczenia floty, ze względu na fakt, że ich czas pracy dla KP będzie krótszy niż żywotność nowego oklejenia. Pozostałe pojazdy zostały podzielone na grupy według stopnia zużycia oraz aktualności obecnego brandingu. Dział marketingu zdecydował, które marki mają być reprezentowane na samochodach KP i w jakim wymiarze.

W pierwszym etapie ponad 40 naczep i małych ciężarówek otrzymało nowe „szaty" marki LECH i Żubr. Później rozpoczęto pracę nad pozostałymi ciężarówkami, na których swoje oblicze pokazała największa marka firmy - Tyskie. Łącznie ponad 130 ciężarówek funkcjonuje jako dodatkowy, ruchomy nośnik komunikacji.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Zolok Piwny 17-09-2013, 12:55:
Bardzo pięknie! Jak byłem w Kopenhadze to tam piwo rozwożą wozami konnymi, a przy browarze do dziś jest stajnia. Czemu KP, Żywiec nie zdecyduje się, aby po najstarszych częściach miast polskich jeździły wozy konne? Np. po Krakowie, Gdańsku, Warszawie, czy Wrocławiu. Inna sprawa chwalą się ciężarówkami i w porządku ciekawi mnie jaka marka kiedyś mieli Scanie. Za granicą widziałem specjalne ciężarówki marki Foden do pracy w mieście. Chodzi o specjalną kabinę. Kierowca nie musi wspinać się po stopniach do kabiny. Inne marki również posiadają w ofercie takie ciężarówki.
  • Czarek 16-09-2013, 22:00:
W biznesie zawsze chodzi o zysk. A że produktem ubocznym czasem jest bardziej ekologiczny tabor to tym lepiej. Nie ma nic złego w chwaleniu się ekologicznym podejściem, nawet jak nie jest on głównym powodem inwestycji.
  • Adam 16-09-2013, 17:35:
to w końcu chodzi o zysk dla firmy czy ekologię ???

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH